După ce anul trecut a concediat câteva sute de angajaţi, conducerea Regiei Autonome de Transport Timişoara solicită aprobarea consiliului local pentru a desfiinţa alte 203 posturi. Decizia a fost aprobată de Consiliul de Administraţie al RATT, luni, şi a fost prezentată în comisiile consiliului local în cursul zilei de marţi. Vor fi vizate în special funcţiile de conducere.
„Urmare firească a restructurării tehnice şi tehnologice la nivelul regiei este restructurarea organizatorică. Structura organizaţională, adaptată la noile cerinţe tehnice şi tehnologice, este mult mai flexibilă, bazată pe cele două mari centre de costuri: Secţia Transport Electric şi Secţia Transport Auto, celelalte departamente asigurându-le suportul necesar bunei funcţionări. Prin reducerea numărului de nivele ierarhice se realizează un flux al informaţiei rapid şi eficient, evitându-se dubla comandă şi suprapunerea de responsabilităţi. Diminuându-se numărul de funcţii de conducere, prin comasarea unor activităţi asemănătoare se realizează o managerizare a activităţii coerentă, fără sincope, astfel încât mesajul board-ului să rămână intact şi de asemenea se realizează o reducere a cheltuielilor salariale”, se arată în referatul ce însoţeşte proiectul de hotărâre care urmează să fie supus la vot în Consiliul Local Timişoara.
În acest moment, salariile personalului RATT reprezintă peste 50 la sută din totalul cheltuielilor regiei timişorene, de aceea, susţine conducerea instituţiei, se impune o restructurare pentru a se redresa financiar. „Programul de reorganizare şi restructurare a regiei prezentat are scop final redresarea financiară a regiei şi transformarea acesteia într-un operator de transport eficient prin atingerea unui raport optim între personalul de bord şi totalul personalului, astfel încât activitatea de prestator de servicii de transport public de persoane să se desfăşoare cu un nivel cât mai scăzut al subvenţiilor de la bugetul local. Menţionăm că la nivelul regiei cheltuielile cu personalul au ponderea principală în structura cheltuielilor de exploatare şi reprezintă aproximativ 52,50 % din totalul acestora”, se mai precizează în referatul RATT.
B.A.M.
Calatorii fraudulosi, greu de controlat de catre RATT
Se scumpesc biletele RATT platite cu portofelul electronic
Citiți principiile noastre de moderare aici!