Se discută deja de ani buni despre transformarea RATT în societate comercială. Dorința primarului Nicolae Robu va fi în sfârșit împlinită, însă cei care iau decizia sunt consilierii locali.
RATT a fost înființată în ianuarie 1991, cu obiect principal de activitate conform cod CAEN 4931- Transporturi Cod F053-01, ver. 2 urbane, suburbane și metropolitane de călători, cât și alte obiecte secundare de activități de prestări de servicii către populație sau agenți economici.
Pentru a putea accesa fonduri europene, regia ar trebui să fie societate comercială. A apărut deja un proiect de hotărâre în acest sens, „privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Timișoara în Societate Comercială pe acțiuni”.
„Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, se arată în referatul care însoțește proiectul de hotărâre.
Noua societate se va numit STPT – SC Societatea de Transport Public Timisoara SA, iar capitalul social pus de primărie este propus la 3 milioane de lei.
„Aportul municipiului Timişoara la constituirea capitalului social al societăţii este de 3 milioane de lei, după cum urmează: în numerar, subscris şi vărsat, este în cuantum de 150.000 lei; în natură bunuri imobile în valoare de,2.8 milioane lei (…) Domeniul de activitate principal al societății este transportul urban, suburban și metropolitan de călatori, conform COD CAEN 4931”, se mai arată în referat.
SPTP Timișoara va avea un consiliu de administrație format din șapte membri, atât cât spune legea, pe o perioadă de șase luni. Cine va face parte din consiliu? Culiță Chiș și Nastasia Pop de la Primăria Timișoara, Ioan Goia – directorul actual al regiei, Nicu Bitea – consilier județean PNL, Constantin Avram Stănușoiu, Florin Supuran și Ioan Alexandru Mateuț – care sunt și acum membri în CA al RATT.
Noua societate comercială va prelua tot personalul angajat al RATT, precum și drepturile și obligațiile ce decurg din raporturile juridice ale regiei.
Venituri de peste 100 de milioane de lei în 2017
Anul acesta, veniturile totale ale RATT sunt estimate la aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei din subvențiile de la primărie. Anul trecut, regia avea un buget estimat la 92,7 milioane de lei, doar 56 de milioane de lei venind de la municipalitate, ca subvenții. În 2017, conform bugetului aprobat, RATT ar urma să vândă bilete și abonamente în valoare de 26,5 milioane de lei, iar alte 3,4 milioane de lei ar urma să fie încasate din alte servicii, ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări. Tot anul acesta, mai-marii RATT plănuiau să investească 6 milioane de lei.
[related-post post_id=”1806894″]
În primăvara acestui an, consilierii locali au fost de acord ca Regia Autonomă de Transport Timișoara să întocmească un studiu de oportunitate pentru ridicarea unui cartier de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. Vorbim, de fapt, despre un cartier de șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă, care ar urma să fie construit, dacă studiul arată că este potrivit, pe un teren de pe str. Stan Vidrighin nr. 2 ce aparține primăriei și este administrat de RATT. Construcția viitorului cartier RATT este estimată la 11 milioane de euro, din spusele șefului RATT. Regia s-ar putea ocupa în curând și de iluminatul public din oraș, dar pentru asta trebuie să fie transformată în societate comercială.
[related-post post_id=”1820862″]
Aici puteți vedea actul constitutiv, iar aici puteți afla mai multe detalii despre proiectul de hotărâre pentru transformarea RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!