Chiar și Grindeanu a recunoscut că doar CJT poate gestiona direct lucrarea, deoarece traseul centurii trece și pe la Sânmihaiu Român și Săcălaz, iar Primăria Municipiului Timișoara ar trebui să-și facă o asociație de dezvoltare inter-comunitară cu cele două comune, lucru care ar îngreuna și ar întârzia mult acest proiect important pentru Timișoara și pentru județ.
„Direct, se poate prelua doar de către CJT, dar dacă primăria va bloca autorizațiile, iar nu va fi bine. Primăria nu poate prelua direct, trebuie să facă un ADI cu Sânmihai și Săcălaz”, a spus Grindeanu.
Centura Vest de ocolire a Timișoarei este practic ultima bucată din inelul care va scoate traficul greu din oraș. Consiliul Județean Timiș a emis deja certificatul de urbanism, acesta fiind necesar în vederea următoarelor etape ale proiectului, dovedind astfel că nu intenționează să blocheze acest proiect.
Acest ultim tronson de centură, care nu a fost încă început, va face legătura între Centura Sud, aflată în prezent în lucru, și porțiunea de centură deja deschisă de ani de zile, între Calea Aradului și Calea Lugojului. Noul tronson se va lega de cel existent pe drumul european dintre Timișoara și Arad, zona respectivă urmând să devină unul dintre cele mai importante noduri rutiere din jurul Timișoarei. Din acel punct va porni și noul drum de legătură spre autostrada A1, dar și drumul lărgit la patru benzi spre Sânandrei.
„E o lucrare foarte importantă pentru municipiul reședință de județ și pentru întreaga zonă fiindcă această lucrare se va desfășura pe raza administrativ teritorială a trei localități: Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Am solicitat să se verifice foarte bine racordarea acesta a variantei ocolitoare în nodul din dreptul localității Sânandrei de unde va porni și coborârea de pe autostradă pe drumul care merge la Arad, unde merge drumul european, fiindcă în această zonă nu mai avem aceeași intersecții și lărgirea la 4 benzi pe care noi o planificăm pe drumul județean 692 către Sânandrei. Și atunci trebuie gândită această intersecție foarte bine”, a spus președintele CJT, Alin Nica.
Din păcate, primarul Dominic Fritz se încrâncenează să blocheze acest proiect așa cum face cu toate proiectele importante ale Consiliului Județean care au legătură cu Timișoara. Așa cum este de așteptat, la final se va alege varianta cea mai proastă, adică preluarea proiectului de către CNAIR care va gestiona lucrările de la distanță, adică, așa cum spunea și ministrul Grindeanu, o variantă extrem de păguboasă, dar care ar putea sa aducă beneficii de imagine PSD-ului.
(1753)
Citiți principiile noastre de moderare aici!