În ultimele zile, pe mai multe adrese de e-mail au sosit diferite solicitări prin care deţinătorii acelei adrese erau solicitaţi să se conecteze la serviciul de internet banking al ING Bank. Cine se conecta la adresa din mail ajungea pe o pagină unde dacă introducea datele personale acestea ajungeau în mâinile hackerilor. Serviciul a funcţionat destul de mult, iar la un moment dat pagina respectivă a fost blocată. Browser-ele de internet updatate blocau imediat accesul la acest site, dar cele rămase în urmă cu actualizarea permit accesul.
Se pare că şi banca vizată de atac a fost afectată de problemă, pagina de internet banking fiind pentru o scurtă perioadă inaccesibilă.
Banca respectivă îşi avertizează clienţii să nu dezvăluie datele confidenţiale chiar dacă site-ul care le solicită pare a fi cât se poate de real.
„Păstrarea în siguranţă a informaţiilor financiare este una dintre cele mai importante responsabilităţi pe care le avem faţă de clienţii noştri. Datorită creşterii incidenţei atacurilor de tip phishing la nivel global, ING Bank depune toate eforturile necesare pentru a asigura măsuri sporite de securitate. În plus, pentru a asigura confidenţialitatea datelor şi a tranzacţiilor bancare, ING Bank a introdus o procedură standard anti-phishing care presupune un sistem complet de măsuri preventive, de detectare şi de răspuns, inclusiv măsuri de informare a clienţilor cu privire la aceste tentative”, anunţă oficialii băncii. Aceştia mai precizează că ING Bank nu solicită niciodată datele personale şi/ sau elementele de securitate ale clienţilor (de exemplu numărul cardului, data la care expiră, PIN-ul, parolă) prin accesarea unui link transmis prin email şi că va trimite întotdeauna un mesaj personalizat (care include numele dumneavoastră) atunci când mesajul implică informaţii confidenţiale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!