Grindeanu afirmă că luni a fost închisă CFR Marfă, iar marţi a venit rândul direcţiei CFR Călători Timişoara, urmând ca miercuri să fie închisă şi CFR Infrastructură.
„Nu putem rămâne indiferenţi faţă de ultimele evenimente care au avut, şi urmează să mai aibă loc, la Regionala CFR Timişoara. O idee „strălucită” a fostului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care părea abandonată la un moment dat, a fost pusă în practică de Anca Boagiu: distrugerea Regionalei CFR Timişoara. Ieri, în 1 noiembrie, a fost închis CFR Marfă. Astăzi, 2 noiembrie, s-a pus lacătul pe CFR Călători, iar de mâine, 3 noiembrie, şi CFR Infrastructură va deveni o amintire. De 72 de ore au avut nevoie PDL-iştii pentru a distrugea cea mai veche şi mai dezvoltată Regională CFR din ţară”, afirmă Grindeanu.
Prim-vicepreşedintele PSD Timiş afirmă că decizia de a muta întregul comandament al CFR din vestul ţării la Craiova este o decizie pur politică, capitala Olteniei fiind un „fief portocaliu”.
„Efectele acestei măsuri vor produce, la fel ca multe alte iniţiative al actualei guvernări, un adevărat haos. Vor urma reduceri de personal, de trenuri şi, evident, de investiţii, iar actul decizional va fi luat în biouri situate la Craiova, un fief portocaliu. Poarta de intrare a ţării a fost închisă! Nu putem rămâne indiferenţi şi nu putem asista pasivi la uciderea CFR-ului. Ne împotrivim total, dar în acelaşi timp ne punem întrebări legate de activitatea deputaţilor şi senatorilor PDL, care nu au avut şi nici nu vor avea, probabil, nici o reacţie în faţa acestui demers parşiv, care implică afaceri subterane”, mai susţine Grindeanu.
Liderul PSD Timiş susţine că această măsură va duce la diponibilizări în masă şi la reduceri salariale printre angajaţii CFR, el temându-se că următoarea mutare pe lista ministrului Transporturilor este legată de relocarea Aeroportului Timişoara.
„Bătaia de joc trebuie se înceteze. Mii de timişoreni şi timişeni vor avea de suferit de pe urma acestei măsuri luată de puterea portocalie, al cărui singur scop este urmărire intereselor de partid, nicidecum a oamenilor. Deşi actualii guvernanţi susţin că pricipala lor preocupare este creşterea nivelului de trai şi crearea de locuri de muncă, realitatea este cu totul alta. Această măsură va duce la disponibilizări în masă şi la reduceri salariale. Şi dacă această mult contestată acţiune a Guvernului Boc vine într-un moment delicat, nu putem să nu ne gândim la o altă iniţiativă a Executivului. Poate, pe viitor, timişorenii vor fi privaţi şi de Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara, pentru că finul prezidenţial, Gheorghe Falcă, a încercat odată să lase Timişoara fără aeroport”, concluzionează Grindeanu.
Update: Liderul sindicatului mecanicilor de locomotivă, Ioan Boloş, confirmă informaţiile liderului PSD Timiş. El susţine că decizia de a muta Sucursala CFR Marfă Timişoara la Craiova a fost luată vineri, în cadrul unei şedinţe a Consiliului de Administraţie al acestei societăţi şi a fost pusă în practică, marţi.
„Vineri după-masă, membrii Consiliului de Administraţie al CFR Marfă au decis reorganizarea. Marţi, într-adevăr, a fost închisă şi urmează să fie mutată la Craiova. Decizia e cel puţin ciudată deoarece Regionala CFR Timişoara avea în subordine cea mai lungă reţea de căi ferate.Vor urma şi sucursalele CFR Călători şi CFR Infrastructură”, a spus Boloş.
În opinia liderului sindical, această decizie va avea repercusiuni asupra angajaţilor Regionalei CFR Timişoara, care vor fi primii afectaţi de restructurările dispuse de Guvern. Mai mult, de acum înainte, cum toate deciziile se vor lua la Craiova, este posibil ca şi unele investiţii în vestul ţării să fie diminuate.
Compania Naţională de Căi Ferate neagă desfiinţarea instituţiei
UPDATE. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA au venit cu precizări legate de soarta Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timişoara în cursul zilei de marţi, după informaţiile lansate de liderii PSD Timiş şi cei ai sindicatelor.
„Sucursala Regională de Căi Ferate Timişoara (SRCF Timişoara) nu se desfiinţează, angajaţii urmând să îşi desfăşoare activitatea în mod normal, în continuare, şi din 3 noiembrie a.c. Menţionăm că în prezent la nivel central se poartă discuţii pe marginea programului de restructurare şi reorganizare a companiei, administraţia analizând mai multe variante de lucru. În momentul în care administraţia şi reprezentanţii sindicatelor vor agrea o variantă finală, care să aibă ca rezultat revitalizarea economică a companiei, aceasta va fi comunicată oficial”, a arătat şefa Biroului de presă al Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA, Oana Brânzan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!