,,Nu se mai desfiinţează, vor
rămâne tot opt regionale în
ţară. Acum urmează discuţiile cu
sindicaliştii. Există posibilitatea să
fie restructurării, însă nu ştim
sigur”, a arătat Valeriu Trică,
director Regionala CFR Timişoara.
Chiar dacă secretarul de stat Constantin Axinia de
la Ministerului Transporturilor a dat înapoi
şi spune că nu se va reduce numărul
regionalelor, sindicaliştii nu sunt pe deplin
siguri că îşi va menţine
această poziţie. Mai mult, aceştia spun
că Axinia nu mai recunoaşte că de la el
a pornit această idee.
,,Momentan s-a renunţat la desfiinţarea
Regionalei CFR Timişoara, dar această idee
poate fi oricând reactivată. Eu am rezerve,
nu ştiu dacă lucrurile vor rămâne
aşa. Domnul Axinia a dat înapoi, a
spus că nu de la el a pornit acestă
dorinţă de se defiinţa patru regionale,
ci de la directorii de societăţi. Acesta este
modul nostru de a avea verticalitate…”,
spune Ioan Boloş, lider Sindicatul Mecanicilor de
Locomotive.
Si reprezentanţii partidelor de guvernare au
confirmat, joi, că Regionala CFR
Timişoara nu va mai fi
desfiinţată. Atât preşedintele
PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, cât
şi şeful Departamentului de transport din PSD
Timiş, Matei Suciu, au anunţat că
sucursala regională
Timişoara va fi păstrată.
Ostaficiuc a precizat că a discutat cu
reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care
i-au dat asigurări că vor rămâne
toate cele opt regionale CFR din
ţară, deci şi
Timişoara. El susţine
că propunerea de desfiinţare a aparţinut
social-democraţilor care se află la
conducerea companiilor CFR Infrastructură şi
CFR Marfă, şi nu Ministerului
Transporturilor.
Camioanele vor fi transportate cu trenul
Pesedistul Matei Suciu spune că există
posibilitatea elaborării unui proiect prin care
TIR-urile să fie transportate cu trenul. Adică,
în trenuri cu 22 de vagoane vor fi urcate camioanele
mari, cu tot cu cabină şi remorcă, model ce
este practicat cu succes atât în Austria,
cât şi în Ungaria. Prin această
modalitate se vor putea păstra locurile de muncă,
s-ar reduce numărul accidentelor rutiere, uzura
infrastructurii rutiere, dar şi a emisiilor de noxe.
,,Acest proiect s-ar potrivi mai ales că
reţeaua rutieră nu este dezvoltată,
autostrăzile sunt practic inexistente, iar calea
ferată ar putea fi transformată în
autostradă pe şine. Transportul de marfă
este foarte redus, în ultimele şase luni
prea puţine trenuri aveau cereri din partea
societăţilor private. Pentru acest proiect
pot fi atrase fonduri europene, iar oamenii
îşi pot păstra locul de
muncă”, a explicat Suciu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!