Târgul de Crăciun de la Timişoara va fi deschis în perioada 1 decembrie 2012 – 2 ianuarie 2013. Reprezentanţii primăriei au aprobat 73 de poziții pentru căsuțele comercianţilor, pe strada Mărăşeşti, în Piaţa Victoriei şi în Piaţa Huniade, pe locul „acvariului” care ar trebui să dispară de acolo până la deschiderea târgului, din spusele primarului Nicolae Robu, şi o porţiune din parcarea de la Modex. Autoritățile locale vor oferi 50 de căsuțe, dar cei dornici să participe la târg pot veni și cu propriile căsuțe.
Aleşii locali au aprobat, vineri, un regulament privind organizarea Târgului de Crăciun. Agenţii economici care doresc să participe la acest târg îşi pot depune dosarele la primărie în perioada 5-16 noiembrie, iar cei care vor fi selectaţi vor încheia un contract de colaborare cu Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.
În funcţie de marfa pe care o vor vinde (produse nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă sau produse de alimentaţie publică, mâncăruri şi băuturi etc.), de dimensiunea căsuţei pe care o vor ocupa şi dacă aceasta este pusă la dispoziţie de Casa de Cultură sau este a lor, comercianţii vor avea de achitat taxe de la 1.500 la 4.000 de lei.
De selecţia comercianţilor se va ocupa o comisie stabilită prin dispoziţia primarului, care va urmări ca agenţii economici să aibă dosarul complet – formular de participare la târg, CD cu poze şi lista produselor comercializate, fotografii ale căsuţei dacă deţin una, copii după actele firmei -, va verifica istoricul comercianţilor, de exemplu dacă au primit sancţiuni la ediţiile anterioare ale târgului, calitatea şi specificul produselor comercializate.
Primarul Nicolae Robu a propus, în plen, un amendament cu privire la modul în care ar urma să se facă departajarea între agenţii economici în cazul în care va fi concurenţă pe anumite căsuţe/ poziții. Chiar dacă în anii trecuţi au fost mereu discuţii legate de sponsorizările cerute pentru participarea la astfel de târguri, iar critici au venit chiar din partea liberalilor, acum s-a decis ca departajarea să se facă, în cazul în care sunt prea mulţi doritori… tot în funcţie de sponsorizări.
„Regulamentul nu prevede cum se va face departajarea ofertanţilor în situaţia în care va fi concurenţă pe aceleaşi căsuţe. Cred că ar trebui să se facă departajarea în funcţie de suma cu care ei se vor angaja, suplimentar, să contribuie, prin sponsorizare, la constituirea unui fond la bugetul local pentru premierea elevilor şi a studenţilor eminenţi, a artiştilor şi a sportivilor care au făcut performanţă. În plus faţă de taxele stabilite, să fie de acord să contribuie la acest fond”, a explicat Robu. Amendamentul primarului a fost aprobat chiar dacă unii aleşi au propus să fie mai bine organizată licitaţie publică sau să fie suplimentat numărul de căsuţe pentru a satisface toate cererile. Organizarea unei licitaţii ar lua prea mult timp, a replicat Robu.
O condiţie obligatorie impusă comercianţilor este afişarea preţurilor produselor expuse în mod lizibil, în moneda naţională. Fiecare agent economic se obligă să asigure un echipament adecvat sărbătorilor de iarnă pentru personalul care serveşte, de exemplu „bonete tip Moş Crăciun”, se arată în regulament. Programul de funcţionare va fi între orele 8.00-23.00.
Pe toată perioada Târgului de Crăciun în Piaţa Victoriei va fi interzisă utilizarea muzicii ambientale. Cei care intenţionează să vindă beţe de Moş Nicolae în centru trebuie să ştie că nuieluşele vor putea fi comercializate numai în incinta căsuţelor de la Târgul de Crăciun potrivit regulamentului aprobat vineri.
Comercianţii care nu respectă obligaţiile impuse prin regulament riscă amenzi de la 1.500 la 2.500 de lei, vor rămâne fără avizul de la primărie şi nu vor mai putea participa la următoarele trei ediţii ale Târgului de Crăciun.
Targul de Craciun se tine pe strada Marasesti in aceasta iarna
Primarul Timisoarei anunta ca in locul acvariului din centru vor fi casute de Craciun
Citiți principiile noastre de moderare aici!