Aleșii locali au aprobat recent un nou Regulament privind circulația autovehiculelor destinate transportului de mărfuri și a utilajelor în zonele cu restricție de tonaj din Timișoara. Proiectul a fost inițiat de consilierul local Roxana Iliescu (PRO România).
Scopul acestuia este de a fluidiza traficul rutier, a reduce expunerea la poluanți, a crește nivelul de siguranță în trafic și a conserva mediul. Regulamentul stabilește anumite taxe pe care trebuie să le plătească cei care vor să intre cu mașinile în zonele cu restricții de tonaj și, totodată, sunt stabilite situațiile în care municipalitatea acordă acces gratuit anumitor mașini.
Gratuitatea se acordă societăților care realizează servicii publice de interes local (cum ar fi Aquatim, STPT, Horticultura, Colterm etc.) și celor cu care municipalitatea are încheiate contracte pentru realizarea obiectivelor de interes public local (de exemplu pentru construirea unor grădinițe, școli, spitale, intervenții la infrastructura rutieră etc.).
În primăvară, din cauza lipsei Avizului Poliției Rutiere, instanța a decis anularea unor articole care reglementau accesul gratuit al autovehiculelor, în zonele cu restricții de tonaj, pentru îndeplinirea unor servicii sau lucrări de interes public – precum construirea de școli sau spitale, spălatul străzilor, transport, intervenții la sistemul de iluminat etc.
În urma anulării articolelor, fără noul Regulament, autovehiculele care transportă materiale și echipamente ori cele care prestează servicii publice locale, nu ar mai fi avut accesul gratuit în vederea executării lucrărilor.
„Fără adoptarea acestui proiect, am fi rămas în situația absurdă și foarte costisitoare pentru toți timișorenii în care toate societățile enumerate mai sus, care au beneficiat de acces gratuit până în primăvară, când instanța a anulat acordarea accesului gratuit din cauza lipsei Avizului Poliției Rutiere, ar fi fost obligate să plătească taxe pentru a avea acces”, a explicat Roxana Iliescu.
Zonele din Timișoara în care este restricționată circulația autovehiculelor și utilajelor cu masa maximă total autorizată mai mare de 3,5 tone, respectiv mai mare de 5 tone, sunt semnalizate corespunzător prin indicatoare rutiere. Accesul în zonele restricționate se poate face numai cu o autorizație de circulație, o legitimație, un abonament sau cu un aviz din partea Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Timișoara.
Străzile din Timișoara pe care pot circula autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sunt:
Str. Polonă – Str. Ovidiu Cotruș – Calea Șagului – Bv. Dr. Iosif Bulbuca – Bv. Liviu Rebreanu – P-ţa General Gheorghe Domăşnean – Calea Stan Vidrighin – Str. Şt. O. Iosif – Str. Baba Dochia – Str. Andrei Șaguna – Calea Dorobanților – Str. Gheorghe Adam – Str. Avram Imbroane – Str. Aristide Demetriade – Str. Divizia 9 cavalerie – Str. Amurgului – Str. Miresei – Bv. Cetăţii – Str. Cloşca – Str. Lt. Ovidiu Balea.
Restricționarea circulației autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone se face astfel:
- în intervalul orar 22-6 accesul și circulația acestora sunt libere;
- în intervalul orar 6-22 accesul și circulația acestora sunt permise numai în baza autorizațiilor, legitimațiilor, abonamentelor și avizului Comisiei de Circulație
La liber și gratuit, pe întreg parcursul anului, în Timișoara pot circula mașinile aparținând serviciilor de ambulanță, protecției civile, poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Justiției – Direcția Generală a Penitenciarelor, Ministerului Public și unităților speciale ale S.R.I și S.P.P, sau altor instituții ale statului, aflate în misiuni specifice.
Cei care nu țin cont de reguli (intră în zonele cu restricții cu autovehicule a căror masă este mai mare, nu au autorizație, refuză cântărirea autovehiculului, nu respectă orarul etc.) sunt sancționați cu o amendă în valoare de 2.500 de lei. La trei amenzi încasate într-un an se pierde dreptul de a circula cu autovehiculul sau utilajul în zona restricționată.
Pe aceeași temă:
Accesul în Timișoara pentru autovehiculele de mare tonaj, taxat de primărie
Trimite articolul
XDegeaba, betoniere, camioane, etc circula in voie. Si te miri ca drumuri noi se strica repede.
“În primăvară, din cauza lipsei Avizului Poliției Rutiere, instanța a decis anularea unor articole care reglementau accesul gratuit al autovehiculelor, în zonele cu restricții de tonaj, pentru îndeplinirea unor servicii sau lucrări de interes public – precum construirea de școli sau spitale, spălatul străzilor, transport, intervenții la sistemul de iluminat etc.” partea asta mi-a placut mult, ca s-au si construit , multe scoli si spitale anul asta sau anul trecut, sau candva oricand dupa revolutie
-
Crezi ca se aduce cu bicicleta materialelele pe santierele din centru ?
Noul spital de copii, Clinica Balneo , clinica ORL , liceul Bratianu, Liceul Ungureanu, etc. -
Se construiesc cladiri noi la Generala 13, pe Musicescu, la Waldorf in Soarelui si căminul Lenau, parcă, lângă Popa Șapcă