Reprezentanţii Primăriei Timişoara propun, printr-un nou proiect de hotărâre, modificarea Regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal, pentru terasele sezoniere, şi scoaterea la licitaţie a unor noi amplasamente în zona Piaţa Victoriei, 11 la număr.
Se impun reguli noi pentru terasele din centrul oraşului.
„Marți vom avea ședință de consiliu și vom adopta noul regulament al teraselor. Sunt stabilite niște reguli foarte clare, de unde să înceapă terasa dinspre zid și unde să se termine înspre parc. Trebuie să asigurăm o anumită lățime a aleilor pietonale, atât înspre clădiri, cât și înspre parc (n.r. – spaţiul verde din Piaţa Victoriei). Acoperirea teraselor va fi cu marchiză și le impunem să-și împrejmuiască terasa cu jardiniere cu flori”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Reprezentanţii municipalităţii motivează, în referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre, că propun ca terasele să fie amplasate în mijloc, între clădiri şi rondourile cu flori, cităm, „pentru a îmbogăţi relaţia vizuală a trecătorilor cu spaţiul verde central”.
Cele două laturi ale Pieței Victoriei, Corso și Surogat, ar urma să se amenajeze astfel, începând de la scuarul central: o zonă de promenadă cu lățimea de 3,78 metri (nouă plăci pavaj cu dimensiunile 42×42), o zonă pe care se vor amenaja terasele, între alveolele cu arbori, cu lățimea de 5,88 metri (14 plăci de pavaj), şi o zonă pietonală pentru accesul în spațiile comerciale, până la frontul construit al clădirilor, cu lățimea de aproximativ 3 metri, în funcție de aliniament, se arată în anexele proiectului.
Aleşii locali trebuie să aprobe şi Caietului de sarcini pentru scoaterea la licitaţie a amplasamentelor disponibile în Piața Victoriei. Vor fi cedate în folosinţă pe un an, cu posibilitatea de prelungire pe încă pe atât. Cei care le vor adjudeca vor fi obligaţi să ţină terasa deschisă cel puţin 3 luni şi maximum 6 luni pe an.
Este obligatorie acoperirea teraselor într-un mod unitar, cu acele marchize, jardinierele cu flori nu trebuie să lipsească din jurul lor, iar vitrinele frigorifice trebuie să fie în interiorul barului, astfel încât să fie mascate reclamele.
Nerespectarea acestor condiţii va duce la retragerea dreptului de folosinţă.
Patronii de localuri care vor să se prezinte la licitaţie trebuie să vină cu proiecte întocmite de proiectanţi autorizaţi, cu un plan din care să rezulte că societatea are punct de lucru de alimentaţie publică funcţional, cu grup sanitar propriu la mai puţin de 250 de metri.
Dacă până acum în regulamentul pentru terase se prevedea doar că trebuie să se ţină cont de programul bisericilor, să nu se difuzeze muzică în timpul slujbelor şi a procesiunilor religioase, acum se impun restricţii şi cu privire la vânzarea alcoolului la terase de sărbători.
„În perioada de sărbători religioase, programul teraselor va fi adaptat solemnităţilor şi activităţilor desfăşurate de cultele religioase în perimetrul în care sunt amplasate terasele sezoniere. Se interzice, în perioadele respective, comercializarea băuturilor alcoolice, iar programul artistic va fi adaptat solemnităţilor religioase”, se arată în caietul de sarcini.
Primarul a afirmat însă… că nu ştie nimic despre interdicţia la alcool.
„Nu știu de unde apare asta, eu nu am discutat subiectul ăsta, probabil s-a preluat din inerție. Chiar e ciudat, o să mă interesez de unde provine asta, că e ciudată…”, spune Robu.
Oricum, consilierii vor avea ultimul cuvânt de spus cu privire la regulament, pentru că ei trebuie să aprobe aceste prevederi.
Alte articole pe aceeași temă:
Un nou concept de aranjare a teraselor in centrul Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!