Lucrările la drumul de legătură dintre DN69 și A1, abandonate în urmă cu un an la un sfert de primul constructor, sunt pe punctul de a fi reluate. A fost emis ordinul de începere a lucrărilor și a fost predat amplasamentul.
„Astăzi, 20 august, a fost emis ordinul de începere al lucrărilor la drumul de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69 și tot astăzi a fost predat constructorului – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A. – amplasamentul pentru continuarea lucrărilor la acest obiectiv. Cei aproape 10 km ai acestui drum de legătură vor avea profil de drum național, cu patru benzi de circulație. Proiectul cuprinde 2 poduri noi, 6 pasaje și 3 noduri rutiere”, au transmis cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Contractul de 280 de milioane de lei (56 de milioane de euro) cu TVA inclus a fost semnat cu ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A, societate din grupul Strabag, pe 19 iulie. Perioada pentru proiectare și execuție va fi de 12 de luni, noul antreprenor trebuind să facă și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent.
Licitația, finalizată de la începutul anului, dar contestată de eventualul câștigător
Vă reamintim, contractul anterior, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul acestui an, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase procedura din iarnă.
Trimite articolul
XDacă lucrează Strabag, anul viitor în august va fi gata.
Din 10 articole, in 5 apare expresia “ar trebuii” 🙂 Dar niciodata nu trebuie. Asa cum vedem si centura la Mosnita gata pa sfarsitul lunii Iulie. Grindeanu se plimba cu helicopteru’ de distractie sau asa si-a luat ceasul? 🤣🤣🤣
O lucrare importanta, speram sa termine la.timp Strabag