Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL se pune pe treabă pe șantierul Centurii Timișoara Sud. Astfel, lucrările vor fi reluate la mai bine de jumătate de an de când a fost reziliat contractul cu fostul executant.
„După emiterea Ordinului de Începere, Antreprenorul a început lucrările pregătitoare pe șantierul Variantei de Ocolire Timişoara Sud prin îndepărtare vegetației, nivelare și pregătirea terenului pentru continuarea lucrărilor. Reamintim că Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL a câștigat licitația pentru restul de execuție la centura Timişoara Sud și are termen 12 luni pentru finalizarea celor 25,690 km”, transmit marți reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Ar putea fi gata în jumătate de an
Deși contractul cu noua asociere de firme are o durată de jumătate de an, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, era optimist că acestea pot fi finalizate chiar și în jumătate din termen. În orice caz, o variantă mai realistă, tot potrivit acestuia, ar fi de „maximum șapte – opt luni”.
„A fost emis ordinul de începere a lucrărilor la Centura Sud. Aici lucrează UMB, după cum știți, o firmă serioasă. De luni vor face organizarea de șantier și cel mai probabil vor intra săptămâna viitoare în forță, așa cum îi știm. Termenul este de 12 luni, dar sunt convins că va fi redus spre jumătate, șapte-opt luni, maximum”, a declarat vineri ministrul Sorin Grindeanu.
„Telenovela” centurii
Varianta de Ocolire Timișoara Sud ar fi trebuit să fie gata încă din decembrie 2021. Italienii de la Tirrena Scavi, cei care câștigaseră prima licitație, însă, nu au apucat să termine nici măcar până la al doilea termen, în decembrie 2022, cu toate că au fost de mai multe ori amenințați cu rezilierea de Grindeanu. Până la urmă, aceasta s-a produs, a fost reluată licitația, iar la finalul lunii iunie a fost semnat și contractul cu noul constructor. Pe de altă parte, firma italiană a intrat în insolvență.
În prezent, progresul fizic al lucrărilor este de 58,26%. De-a lungul celor 25,69 de kilometri ai întregului drum, noul constructor mai are de realizat trei poduri, nouă pasaje, patru noduri rutiere, cinci intersecții la nivel și două parcări de scurtă durată. Contractul are o valoare de 383.844.478,02 lei (aproximativ 77 de milioane de euro), fără TVA, cu finanțare prin Programul Operațional Transport UE 2021 – 2027.
Trimite articolul
XSectorul Ghiroda Mosnita, ar putea fi dat in folosinta în acest an.