Reprezentanții primăriei au semnat ordinele de începere pentru lucrările de pe străzile Mareșal Constantin Prezan și Bd. Sudului. Revin muncitorii și pe Grigore Alexandrescu, unde se pare că au fost rezolvate problemele cu stâlpii de electricitate.
„Am dat, luni, ordinele de începere la unele proiecte de infrastructură mari. Știu că mulți s-au întrebat de ce nu se lucrează, dar a fost iarnă, nu a inventat primarul Fritz chestia asta. Am dat ordinele pentru str. Prezan, o să se execute săptămâna aceasta lucrări la rețele edilitare, o să facem la rețeaua de canalizare racordarea blocurilor de pe Bd. Sudului, tronsonul Oglinzilor – Mareșal Prezan, la rețeaua de alimentare cu apă se face pregătirea și montarea căminelor de pe Prezan, intersecție cu Sudului. Tot pe Sudului am început să lucrăm la edilitare, deocamdată se face montarea stâlpilor suport la rețele electrică, la rețeaua de alimentare cu apă pregătim și montăm căminul de vane”, a explicat edilul Dominic Fritz.
Zilele acestea vor fi reluate lucrările și pe strada Grigore Alexandrescu, unde au fost probleme cu stâlpii de electricitate.
„Pe Alexandrescu se pare că nu mai sunt probleme și vor reîncepe și acolo în câteva zile lucrările, iar echipa primăriei este chiar azi (miercuri – n.r.) pe Calea Bogdăneștilor, unde avem acest proiect mare”, a conchis Fritz.
Lucrările pe str. Mareșal Constantin Prezan, fostă Lidia, au început în vara anului trecut. După două luni de șantier s-a intrat în blocaj, iar reprezentanții primăriei explicau că trebuie înlocuită magistrala Colterm, pentru că este foarte degradată. 1 milion de lei ar fi vrut fosta conducere a primăriei să plătească pentru modificări, deoarece conducta de termoficare nu era inclusă în proiect. Noua administrație a decis că nu este cazul să fie înlocuită conducta, pentru că „în ultimii zece ani nu a fost nicio avarie, după spusele Colterm”.
Lucrările pot continua așadar. De șantier se ocupă societatea Strabag, care lucrează cu subcontractanții Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal. Costă 41,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 8,6 milioane de euro. Investiția se face cu bani din bugetul local, iar durata contractului este de 16 luni.
Pe Bd. Sudului a fost deschis șantierul la începutul lunii iulie a anului trecut. Șoseaua a fost lărgită deja la patru benzi, iar pe trotuarele pavate vor fi amenajate piste de biciclete bidirecționale. Odată cu modernizarea șoselei se vor face amenajări și în intersecții: în cea cu Liviu Rebreanu va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. De asemenea, se va realiza o bandă suplimentară pentru virajul la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca. Intersecția cu Mareșal C-tin Prezan va fi transformată în sens giratoriu cu două benzi.
Durata lucrărilor a fost stabilită la zece luni, acestea fiind executate de Porr Construct, cu 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA. Societatea care a reabilitat Pasajul Jiul lucrează cu subcontractanții Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL.
Șantierul de pe str. Grigore Alexandrescu a fost deschis, teoretic, tot în luna iulie a anului trecut. Nu s-a lucrat prea mult, pentru că în august constructorul a cerut sistarea șantierului. S-au descoperit probleme cu stâlpii de electricitate, care trebuiau să fie mutați pentru lărgirea drumului. Strada fără trotuare și iluminat public ce leagă Torontalului de Aradului ar trebui să fie ca un bulevard în opt luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
Dacă totul merge bine și nu mai apar blocaje, șoseaua ar putea fi data în folosință în toamna acestui an, cu tot cu lunile de iarnă în care nu s-a lucrat. Lucrările sunt executate de Super Construct, care a câștigat licitația primăriei la 6,65 milioane de lei cu tot cu TVA.
Primăria Timișoara trebuie să înceapă în curând lucrările și pe Calea Bogdăneștilor, pentru refacerea carosabilului și repunerea pe traseu a tramvaiului 5. Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020.
Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Trei luni au fost destinate proiectului tehnic. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XFritz, las-o mai ușor, ca nu sunt proiectele tale ! Tu deocamdată… NIMIC !!! Apropo, vrem sa știm și noi ce proiecte ai pt acești 4 ani ??? Am vrea sa le faci publice, ca sa știm pt ce te plătim ?!
-
sunt proiectele orasului. nu o sa il vezi niciodata pe Fritz sa spuna “eu am facut”, sau “e proiectu meu”
-
Nu sunt nici a lu Robu bai lache. Daca Boul pletos era destept, facea lucrarile cu fonduri europene si nu defrisa 200 si ceva de copaci. SI-a batut joc de natura, pietoni si biciclisti cu aceste lucrari. Doar posesorii de conserve dau din coada…dar le vine randul 😀
-
ce sa spun …era plin de piste de biciclete inainte de era Robu…vorbiti ca sa pareti si mai prossti
-
Era plin de pomi si verdeata. Acuma ai asfalt si soare, hat cuprinde strada. Faci insolatie daca iesi la strada. Pletosul habar nu avea cum se face . Pentru aia cu masina de 500 Euro a taiat totul, credea ca il vor vota prostii. Un oras modern are nevoie de vetdeata wie si nu de masina parcare pe banda 1
-
-
-
Exul narcisist s-a laudat cu proiectele lu Ciuhandu…deci zero realizari in 8 ani pt pletosul PSd-ist
-
PAi face si el cam ce a facut Robu, continua deocamdata proiectele incepute de administratia trecuta.
Sau tu crezi ca pasajul MIchelangelo l-a proiectat Robu? A fost inceput proiectul de Ciuhandu.
Tu l-ai crezut pe Robu cand a spus ca el a cumparat firobuze doar pentru ca el a terminat de platit ratele…
Pe Averescu intre Martirilor si Drubeta, aproape toti stalpii de pe numerele pare sunt in carosabil, limitand posibilitatile de parcare, situatie care nu a fost remediata cand s-a largit strada, la sf anilor 2000!
De asemenea, am dori sa stim cand vine cine sa spele strada la propriu, noroiul care se afla pe carosabil pe locurile de parcare este infiorator! Asociatiile de proprietari de asemenea au nevoie de ajutor in raderea pamantului din gradini, care tot curge la plo. Avem de asemenea nevoie de puieti de gard viu pentru a retine pamantul in fasiile de verdeata. De calitate!
De aemenea, desi s-au facut parcari serioase in ultimii 2 ani in spatele blocurilor cu nr pare, tot felul de indivizi parcheaza inca pe trotuare si pe colturi, nedandu-si nicidecum silinta sa caute loc de parcare sau sa astepte sa se elibereze ceva. Ce face “Politia Locala” si nationala? Cei din urma stim, parcheaza cu insigne de IPA in parbriz, ei nu sunt sa dea amenzi, ei sunt sa stea in birouri.
Nu ne aude nimeni, doar politicianism, nici o actiune/reactiune, doar motive sa nu faceti!
-
in prima faza vroiam sa iti zic ceva urat, dar am citit pana la final si aveti mare dreptate! Felicitari, urcati comentariul asta cat mai sus daca se poate caci omul le-a spus cam tot ce era de spus…
-
scrie la primarie ..nu la cometarii pe Tion!
cheama redactia Tion la tine pe strada si faceti poze….poate se autosesizeaza careva…-
daca se autosesiza cineva nu mai trebuie sa-i si cheme ca atunci se cheama sesizare nu autosesizare, de autosesizat nu se sesizeaza nimeni, pe martirilor acolo practic nu mai exista trotuare si politia stie…dar ei nu muncesc, ei asteapta 5-10 ani sa-si ridice pensia….
-
Nu a inventat Fritz iarna dar a inventat ca a fost iarna. La trotuarele de pe Sudului se putea lucra bine mersi. Trebuiau sa fie gata deja.