Directorul general Nicolae Florin Bitea a avut în subordine cinci alți directori executivi pe parcursul lui 2018, pe următoarele structuri: Transport Electric și Transport Biciclete (Patriciu Mălin Rușeț – n.r.), Transport Auto și Transport Naval (Marcel Nicola – n.r.), Tehnic (Ioan Goia – n.r.), Economic (Felicia Lăscuț – n.r.) și Muzeul de Transport Public Corneliu Mikloși. De scurt timp STPT are însă și director adjunct, Natanael Savu, tot un liberal, fiul primarului din Șandra.
Potrivit raportului STPT pe anul 2018, numărul călătoriilor a scăzut simțitor față de 2017. Societatea se laudă cu un total de călătorii de 159,2 milioane față de 162,1 milioane câte au fost în 2017. Rezultă un total de 2,9 milioane călătorii mai puțin față de acum doi ani.
A crescut însă numărul călătoriilor cu tramvaiele, de la 85,8 milioane în 2017 la 92,9 milioane în 2018, pe când la troleibuze s-au înregistrat 34,5 milioane călătorii în urmă cu doi ani și 33,7 milioane anul trecut. Oamenii au renunțat să mai meargă și cu autobuzele: 41,7 milioane călătorii în 2017 și 32,4 milioane călătorii în 2018.
Desigur, nu putem ști cât de real este raportul STPT, pentru că alte informații furnizate de societate în luna ianuarie pentru tion.ro arată cu totul altceva. Întrebarea care se pune acum este pe cine minte STPT? Pe călători? Sau pe primarul Nicolae Robu, pentru care au întocmit acest raport, inclus de altfel în raportul primarului pe anul 2018. Robu promite de cel puțin doi ani revitalizarea sau renașterea transportului public din Timișoara.
AICI găsiți informațiile prezentate de STPT pentru tion.ro la începutul acestui an, când oficialii fostei regii ne spuneau că numărul călătoriilor a crescut cu 5 milioane.
A scăzut atât numărul călătoriilor achiziționate cu bilete, cât și numărul celor achiziționate cu abonamente, dar și numărul de kilometri parcurși de tramvaie și troleibuze.
STPT se laudă pe anul 2018 cu un total de 154,8 milioane de călătorii realizate cu abonamente (157,1 milioane în 2017) și 4,3 milioane călătorii realizate cu bilete (5 milioane în 2017).
Cât despre numărul de kilometri parcurși urban în exploatare, cei șase directori ai STPT au reușit să calculeze 6,3 milioane de km anul trecut față de 6,4 milioane în 2017. A scăzut numărul de km făcuți de tramvaie, de la 2,1 milioane în 2017 la 1,7 milioane în 2018. La troleibuze e cam aceeași poveste: 1,5 milioane de km în 2017 și 1,1 milioane km în 2018, iar la autobuze a crescut de la 2,7 milioane km în 2017 la 3,3 milioane km în 2018.
Mult mai mult au scăzut „orele de circulație urban”, așa cum scriu mai-marii STPT în raport: de la 409.697 ore în 2017 la 364.233 ore în 2018: tramvaie – 152.681 în 2017 și 122.097 în 2018, troleibuze 106.598 în 2017 și doar 76.359 în 2018 și autobuze 150.418 ore în urmă cu doi ani și 165.777 ore pe anul trecut.
STPT avea anul trecut și mai puține mijloace de transport în inventar, cu patru mai puține față de acum doi ani: 235 în 2018 și 239 în 2017. Pentru că încă nu era încheiat contractul de reabilitare a tramvaielor Armonia, STPT a reușit să crească parcul de tramvaie de la 81 la 84. A stagnat însă cu numărul de troleibuze, avea tot 50 ca în 2017, dar la capitolul autobuze avea cu șapte mai puține: de la 108 în 2017 la 101 anul trecut.
Societatea de transport nu mai are nici toate bicicletele cumpărate de primărie cu fonduri europene. Potrivit raportului de activitate pe anul trecut, din 440 de biciclete a rămas cu 434, dar ar fi crescut numărul de utilizatori: de la 20.700 în urmă cu doi ani la 22.794 pe anul trecut. Numărul mediu de utilizări zilnic la bicicletele din stațiile intermodale este însă mai mic decât în 2017: 500 anul trecut față de 646 în urmă cu doi ani.
De la capitolul „număr trasee urbane” nu se înțelege prea multe din raportul oricum plin de greșeli. STPT se laudă cu același număr de trasee urbane în ultimii doi ani: 31. Avea 19 trasee metropolitane în 2017 și cu unul mai puțin în 2018.
Numărul angajaților STPT a scăzut puțin față de acum doi ani. S-a ajuns la 930 de persoane față de 948 câte erau angajate în urmă cu doi ani.
STPT ar fi făcut și investiții anul trecut, ceva mai puține ca în 2017. Teoretic, ar fi investit 2,29 milioane de lei în 2018 față de 3,3 milioane de lei în 2017, însă cei șase directori ai societății nu spun în ce s-au investit acești bani.
Liberalul Nicu Bitea a fost numit director interimar al STPT din iulie 2018, după ce Consiliul de administrație, format în mare parte din membri PNL, l-a demis pe un alt liberal, Sorin Supuran. De anul acesta ocupă postul oficial, după ce a câștigat concursul organizat de societate, el fiind singurul candidat.
Detalii, AICI!
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/nicu-bitea-director-cu-acte-in-regula-la-stpt-a-fost-singurul-candidat-la-concursul-facut-cu-dedicatie/2231430
http://www.tion.ro/172-milioane-de-calatorii-cu-stpt-in-2018-robu-multa-lume-va-lasa-masina-si-va-folosi-mijloacele-de-transport-public/2176744
Citiți principiile noastre de moderare aici!