Se ştie de unde se vor reduce posturi, dar nu se ştie încă şi cine pleacă exact. Astfel, potrivit noii organigrame, va fi desfiinţată Direcţia Edilitară a Primăriei Timişoara, care practic se va comasa cu Direcţia de Drumuri şi Transporturi, noua structură numindu-se Direcţia Tehnică. Aceasta va fi condusă se pare de directorul Direcţiei de Drumuri, Culiţă Chiş, directorul Direcţiei Edilitare, Marius Oneţiu, fiind interimar. Strict în aparatul de specialitate al primarului vor fi reduse 203 posturi, dintre care 95 funcţii publice şi 108 personal contractual, la care se adaugă disponibilizările de la celelalte servicii infiinţate prin hotărâre de consiliu local.
Potrivit Ordonanţei 63, în aparatul primarului trebuie să fie maxim 810 posturi, dintre care zece pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile. Tot aici intră şi Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara (DFMT), unde vor pleca 48 de oameni şi vor rămâne 144, fiind reduse 25% din posturile ocupate. Organigrama Direcţiei Fiscale numără în prezent 210 posturi, ocupate fiind 192. Biroul impuneri mijloace de transport persoane fizice şi juridice se va transforma în compartiment şi vor fi desfiinţate Serviciile de inspecţie fiscală persoane juridice şi persoane fizice, atribuţiile acestora urmând să fie preluate de alte servicii din cadrul DFMT.
La Direcţia de Patrimoniu, din 207 angajaţi vor rămâne 116. La Instituţia Arhitectului Şef, fosta Direcţie de Urbanism, din 83 de funcţionari vor rămâne 55.
Restructurările vor afecta doar funcţionărimea, nu vor fi vizaţi şi artiştii, pentru că guvernanţii au hotărât zilele trecute ca instituţiile de cultură din subordinea primăriei care nu au fost înfiinţate prin hotărâri de consiliu local să facă excepţie de la aplicarea OUG 63. În prevederile ordonanţei se va încadra doar Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.
Reduceri si la Poliţia Comunitara si Evidenta Persoanelor
În ceea ce priveşte serviciile publice pentru care există normative de personal distincte, la Poliţia Comunitară Timişoara trebuie să rămână 311 angajaţi, în condiţiile în care prin vechea organigramă sunt stabilite 684 de posturi şi în prezent sunt ocupate efectiv 340 de posturi. Potrivit Ordonanţei 63, este prevăzut un post la 1.000 de locuitori la Poliţia Comunitară.
La Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, care funcţionează în subordinea consiliului local, din 101 posturi aprobate iniţial şi 63 ocupate în prezent vor rămâne 48 de angajaţi.
Proiectele de hotărâre privind modificarea şi aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara, respectiv a organigramelor, a statelor de funcţii şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a Direcţiei Poliţia Comunitară şi a Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor vor fi supuse la vot în Consiliul Local Timişoara în şedinţa din 3 august, de ziua oraşului.
După ce vor fi aprobate noile organigrame, vor fi nominalizaţi cei care trebuie să plece… Rămâne de văzut pe ce criterii şi câţi dintre funcţionarii publici puşi pe liber îşi vor căuta dreptatea în instanţă, îndreptându-se împotriva… angajatorului, căruia i se dictează disponibilizările de la centru, prin OUG 63.
Cert este că printre criteriile de restructurare enunţate recent de primarul Gheorghe Ciuhandu s-au numărat sancţiunile disciplinare, procesele cu primăria şi, cităm, incompetenţa dovedită…
Citiți principiile noastre de moderare aici!