Deşi numărul de pasageri care au tranzitat Aeroportul Internaţional Timişoara – principala sursă de venit a acestei instituţii – s-a diminuat în ultimii ani, conducerea aerogării a estimat un profit pentru 2014 de aproximativ 218.000 de lei. Astfel AIT rămâne una dintre puţinele firme de stat profitabile, asta în contextul în care se discută trecerea aerogării în administraţia Consiliului Judeţean Timiş.
Pentru anul 2015, conducerea AIT a estimat un profit aproape dublu faţă de cel din anul anterior, de circa 514.000 de lei, se arată în proiectul de hotărâre pentru aprobarea bugetului AIT, înaintat Ministerului Transporturilor.
Potrivit directorului Aeroportului din Timişoara, Daniel Idolu, acest profit este estimat pe baza contractelor încheiate în 2014 cu diverse companii aeriene şi a planurilor de zbor pe care aeroportul le-a primit până în acest moment, acestea arătând că numărul de pasageri ce vor traversa aerogara timişoreană va fi în creştere în acest an. În consecinţă, conducerea AIT se aşteaptă şi la o creştere a veniturilor conexe, de exemplu din parcări şi închirieri de maşini.
Ca investiţii, reprezentanţii Aeroportului Internaţional Timişoara şi-au propus pentru anul 2015 realizarea documentaţiilor necesare pentru dezvoltarea transportului intermodal de marfă, precum şi extinderea halei cargo. Alte investiţii preconizate pentru acest an se referă la extinderea sistemului de balizaj luminos, în valoare de aproape 700.000 de lei şi achiziţia de echipamente pentru depistarea lichidelor explozive, în valoare de 362.000 de lei.
Aeroportul – pe lista creditorilor Carpatair
Lucrurile nu sunt însă roze pe Aeroportul Internaţional Timişoara. Instituţia s-a înscris pe lista creditorilor Carpatair, în momentul în care compania şi-a anunţat intrarea în insolvenţă, cu o creanţă ce depăşeşte 12,2 milioane de lei.
„Începând cu 23 ianuarie 2014, asupra companiei Carpatair a fost deschisă procedura insolvenţei. Pentru a recupera sumele de bani datorate de către Carpatair cumulate începând cu 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara a formulat cerere de admitere a creanţei. Creanţa Aeroportului Internaţional Timişoara a fost înscrisă în tabelul creditorilor în categoria creanţelor chirografare pentru suma de 12.202.466,79 lei”, a transmis directorul AIT, Daniel Idolu.
Acesta a explicat, pentru www.tion.ro, că s-a ajuns la această sumă deoarece, începând cu anul 2011, compania moldavă a contestat în instanţă toate modificările de tarife decise de conducerea aerogării timişorene şi prin hotărârile luate la Bucureşti. Cât timp aceste procese s-au aflat pe rol, Carpatair nu ar fi plătit niciun leu, iar acum Aeroportul Internaţional Timişoara trebuie să aştepte pentru a putea recupera banii datoraţi de compania aeriană.
Această creanţă, dar şi creditele făcute de Aeroportul Internaţional Timişoara în anii anteriori au condus la o problemă de „cash flow”, însă Idolu susţine că acest impediment nu a afectat plata salariilor sau a utilităţilor, ci doar plata la timp a unor furnizori.
Citiți principiile noastre de moderare aici!