Incendiul a fost anunțat în dispeceratul ISU Banat miercuri, 30 martie, în jurul orei 16:30, de personalul de serviciu, care a observat că iese fum din zona ultimului tramvai ajuns la Timișoara, zilele trecute.
Tramvaiul care a luat foc a fost adus la Timișoara în urmă cu câteva zile. Mai mult, el nu a fost recepționat sau plătit.
Joi, 31 martie, producătorul turc Bozankaya a adus primele clarificări cu privire la incident.
„S-a produs un arc electric la cablurile unuia dintre tramvaiele aflate în faza de testare. Vehiculul se afla încă în testele de rigoare înaintea predării beneficiarului, Primăria Timișoara. Conform constatărilor preliminare, incidentul ar fi fost cauzat de o eroare umană. Însă, investigația este încă în desfășurare, iar la finalizarea acesteia, Bozankaya va împărtăși rezultatele cu beneficiarul”, transmit reprezentanții Bozankaya.
Conform comunicatului de presă, evaluarea tramvaielor era efectuată de o echipă Bozankaya, condusă de managerul de testare al companiei.
„Testarea in situ a vehiculelor înainte de a fi puse în circulație face parte din protocolul de testare obligatoriu, iar astfel de incidente pot apărea în această etapă, scopul acestor teste fiind de a detecta orice fel de defecțiune. Primele constatări indică faptul că incidentul ar fi fost provocat de o manipulare greșită a produsului.”, se mai arată în comunicat.
Producătorul turc are trecute în inventar alte 4 vehicule livrate spre Timișoara, ale căror teste s-au finalizat și care funcționează în parametrii optimi, dintr-o serie de 21 de vehicule contractate de Municipalitate.
„Incidentul a avut loc în interiorul depoului, într-un mediu controlat, unde era prezentă doar echipa tehnică care este în siguranță. Pentru noi, cei de la Bozankaya, siguranța este cea mai mare prioritate, la care nu s-au făcut compromisuri în niciunul dintre orașele în care ne-am livrat produsele, fie ele din Europa sau Asia. Toate componentele de importanță critică utilizate la fabricarea vehiculelor noastre sunt de înaltă calitate, furnizate de producători europeni reputabili certificați. Îi asigurăm pe cetățenii Timișoarei că vom investiga condițiile în care s-a petrecut acest eveniment, iar la finalizarea verificărilor, vom înainta un raport tehnic detaliat”, au mai transmis reprezentanții Bozankaya.
Autoritățile locale colaborează cu reprezentanții Bozankaya pentru a stabili cauza finală a incidentului.
Vă reamintim că personalul a reacționat rapid, apelând numărul de urgență 112. Echipele ISU Banat au intervenit prompt. Pompierii timișoreni au reușit să lichideze incendiul, izbucnit în zona burdufului tramvaiului Bozankaya. Nu a existat nicio victimă.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDaca un tramvai poate lua foc daca cineva nu stie sa il opereze, insemna ca e prost gandit, fara sisteme de protectie. Punct.
-
Cum sa testezi in depou la beneficiar si sa nu testezi acest tranvai inainte sa fie trimis catre beneficiar, deci sa fie testat la fabrica unde a fost produs…
Na draga USR, pe cine injur acuma? Pe robu ca a semnat contractul sau pe fritz ca a aplaudat si s-a laudat cu noua achizitie?
Eroarea umană a fost că ați câstigat voi licitația.
Daca a facut arc electric inseamna ca se poate suda cu acest tramvai. Scump, tare scump convertizor de sudura. La Dedeman gasiti mult mai ieftine. Si in piata.
Dupa zecile de romani morti arsi de vii anul trevut prin spitale…ce mai conteaza cativa morti carbonizati in tramvaie.
Made în Turkia. Sau în China. Tot proaste sunt.
Toti proiectantii de mijloace de transport in comun rutiere feroviare aeriene sau pe apa ar trebuie sa ugradeze conditiile de siguranta care este clar ca sunt depasite comportamentul oamenilor. Un mijloc de tranpot in comun construit bine trebuie sa fie proiectat “anti prost” si “anti terorist sau maniac” daca se poate, ca sa putem vorbi de siguranta pasagerilor transportati.
Daca vehiculul are un punct slab, de care poate profita un maniac, un terorrit sau fara intentie un slab pregatit, neatent sasu obosit, care pote produce victime, atunci nu ne putem lauda ca ofera siguranta.
Incompetenta profesionala si prostia sunt atuurile unor salariati.
Sa mulțumim tătucului Robu cel care în 2012 după ce se văzu în fotoliu de primar urla ca este o prostie sa cumpere tramvaie noi de la Siemens inclusiv din cele produse la Arad. A tocat zeci de milioane de euro pentru modernizarea unor vechituri. După două mandate el împreună cu semidocți Culita & Comp au cumpărat turcisme de la o firma no-name iar acum ghinion din …greșeală ard. Moștenirea Robu bărcuțe de plastic, semaforizare care funcționa doar pe axa primarie-Soarelui și studii pentru fântâni muzicale