Turcii de la Bozankaya, compania care produce tramvaiele noi cumpărate pentru Timișoara, spun că vor analiza condițiile în care s-a petrecut incidentul de miercuri seară, când un mijloc de transport în comun a luat foc în fața prefecturii.
„Îi asigurăm pe cetățenii Timișoarei că vom investiga amănunțit condițiile în care s-a petrecut acest incident neplăcut, iar la finalizarea verificărilor, vom prezenta raportul tehnic detaliat”, au declarat reprezentanții companiei Bozankaya.
Tramvaiul a fost preluat deja de către specialiști, iar cei de la Bozankaya colaborează cu autoritățile pentru a stabili cauza exactă a incidentului.
„Toate piesele utilizate la fabricarea vehiculelor noastre sunt de înaltă calitate, furnizate de producători europeni importanți și recunoscuți la nivel mondial. Conform constatărilor preliminare, caroseria tramvaiului nu a fost afectată”, au mai transmis reprezentanții companiei.
Până la finalizarea raportului, compania Bozankaya va verifica toate tramvaiele din Timișoara pentru a vedea dacă funcționează în parametri optimi.
Vă reamintim, miercuri seară, un incendiu a izbucnit la bordul unui tramvai Bozankaya care circula pe linia 6. Inițial, vatmanul a sesizat că unul dintre motoare are probleme și voia să se retragă în depoul din zona Dâmbovița. Pe bulevardul Revoluției din 1989, în fața Prefecturii Timiș, unul dintre motoarele tramvaiului a luat foc.
Vatmanul a intervenit cu extinctoare și a sunat la 112 să ceară ajutorul pompierilor. La fața locului s-au deplasat de urgență 12 pompieri din cadrul Detașamentului 1 Timișoara cu o autospecială de primă intervenție și comandă, o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD. Călătorii s-au autoevacuat. Nimeni nu a fost rănit.
Pe aceeași temă:
VIDEO. Un tramvai Bozankaya a luat foc la Timișoara, în fața prefecturii
Trimite articolul
XDa’ macar are autonomie pe baterii 60km!!!
Acuma serios: vatmanul a zis ca initial s-a blocat pe linie, e posibil sa fi actionat frana dinamica, adica un motor a fost pus pe rol de frana, vre-un defect la comanda electronica computerizata. Apoi vatmanul a continuat drumul spre depou, celelalte motoare au tras inainte, iar cel cu avaria inapoi. Regimul de franare disipa multa caldura si nu e calculat sa functioneze asa pe perioade lungi. Asa ca, dupa un timp, motorul respectiv s-a supraincalzit si a luat foc. Sistemele moderne computerizate sunt in general mai fiabile decat cele pur mecanice si electronice din trecut, dar uneori soft-ul o ia razna. Daca resetezi (opresti totul si pornesti din nou) sunt sanse ca defectiunea sa dispara pur si simplu. Cine are calculator acasa stie ce zic.
-
aia e, softu a fost facut de invataceii lui Robu de la Poli Timisoara Calculatoare
-
Mai probabil au scris softul pentru telefonul de pe care postezi, cat si site-ul pe care postezi…mai sofere mai…
-
-
Aloo ISU!? Mașinile electrice le scufundați complet în apă dacă iau foc, tramvaiul de ce nu? Nu aveți containere așa mari? Sau bateriile lor nu sunt periculoase că alea de EV? Se sting singure?
Turcii vor fi uimiți de frecvența nevoii de a pune frână la tramvaiele din acest oraș, oraș sufocat de mașini și fără căi de rulare separate. Tramvaiele stau de câteva ori la coada de la semafoare, înaintează step by step etc.
Numai să nu ia foc bateriile ce oferă acea autonomie record, în asemenea situație nici 50 de pompieri nu vor fi în stare să oprească focul.
-
stai sa vina vara, vezi atunci spectacol. nici macar nu e primul lor incendiu.
cum ii turcu’ ,si pistolu’…
Nu-s izmenele pentru vaca. Mai bine ne intorcem la tramvaiul cu cai e si safe si bio si ieftin.
În timp ce Bozankaya turcească face ”investigații”, Fritzanjkaya nemțească mai face niște ”studii de fezabilitate” atribuite firmelor de casă, pentru dizabilitatea generală din ”horașul” cârpaciului Ionelaș. Cum e turcul, așa-i și neamțul…