Recent, primarul Dominic Fritz transmitea că Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) trebuie schimbată din temelii, atât pentru a scăpa de datorii, cât și pentru a oferi servicii demne de secolul XXI.
Datoriile istorice ale STPT către ANAF, acumulate în perioada 2010-2016, se ridicau la 52 de milioane de lei, înainte ca municipalitatea să achite o bună parte din acestea, printr-o tranșă în valoare de 37 de milioane de lei.
Într-un plan de restructurare a datoriilor către ANAF întocmit de către o societate de specialitate se arată că STPT dorește să evite intrarea în insolvență, astfel că aleșii locali au aprobat în ședința de marți seară mandatarea reprezentantului municipalității în consiliul de administrație al STPT pentru susținerea acestui plan.
„Este cel mai important pas pe care STPT îl face pentru a deveni o companie modernă de transport, o companie viabilă care răspunde așteptărilor călătorilor săi. Începe astfel, primul proces real de restructurare al companiei, pentru a-și eficientiza activitatea, a-și reduce datoriile istorice și a-și îmbunătăți serviciile. Primăria a sprijinit și sprijină din plin acest demers și face eforturi consistente pentru a pune societatea pe fundații solide. Am plătit restanțele create de conflictul instituțional din 2021 între foștii directori de la STPT și SMTT (Societatea Metropolitană de Transport Timișoara), conducerea celor două organizații a fost înlocuită cu o conducere profesionistă, oprim bulgărele de datorii istorice și am contractat o sumă record de fonduri europene pentru a schimba complet flota de transport public local și sistemul de ticketing”, a declarat primarul Timișoarei Dominic Fritz.
Modificări și angajări
Planul de restructurare financiară vine la pachet cu mai multe măsuri care vor obliga STPT să se modernizeze. Printre acestea se numără informatizarea companiei printr-un sistem care va integra toate fluxurile operaționale și contabile, monitorizarea consumului de combustibil pentru vehicule, monitorizarea mijloacelor de transport printr-un sistem GPS modern, dar și implementarea unui nou sistem de e-ticketing, pentru care primăria a câștigat recent o finanțare de cca. 1,3 milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Noul sistem, odată implementat, va permite monitorizarea încasărilor în timp real și verificarea numărului de călători din fiecare mijloc de transport.
La STPT se vor face și angajări. Este vorba despre 150 de vatmani și șoferi, ceea ce ar trebui să ducă la creșterea frecvenței mijloacelor de transport în comun. Pe de cealaltă parte, odată cu digitalizarea și automatizarea procedurilor, 60 de posturi vor fi eliminate, iar alte 20 de posturi vor fi comasate. Departamentul de marketing va fi și el reorganizat.
Totodată, prin planul de restructurare se caută și modalități de creștere a veniturilor din alte surse, cum ar fi dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara, extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara sau deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică către alte companii.
Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de 7 ani pentru restructurarea datoriilor fiscale. Implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale se va realiza într-un termen de 3 ani.
Trimite articolul
XFoarte bine. Si astept comentariile cu lgbdt.
-
cat sunt salariile pentru vatmani si soferi? sau “asteapta 100 la poarta”? ca asa au mai crezut unii ca deschid nu-sh ce cutie albastra cu chiftelute si angajeaza sclavi.
Poate mai facem si niste statii care sa te apere de intemperii?-
N-au nevoie astia de la IKEA de angajati vanzatori, comanzi pe internet si iti trimit prin posta produsele.
-
Unde lucrezi?Am auzit vorba “asteapta 100 la poarta” intr-un anumit loc.
-
stai linistit, multi foloseau mizeria asta de “vorba” intr-o vreme, eu am auzit-o in mai multe locüri. poate acum s-au mai calmat unii dintre ei, nu mai stiu.
-
-
-
de ce aștepți? ești pe invers? intra pe tinder, cică ăla e specialitate. nu aștepta aici că aștepți degeaba
Teoretic suna bine insa practica ne omoara. Sa vedem de data asta!
Ma dor ochii de la LED-urile astea, halogenele sunt mai bune pentru ochi.
Poate reorganizarea companiei reuseste si cu graficul de transport,vin toate mijloacele posibile pe o ;inie o data apoi stai 30 min pana vin din nou gramada.
-
Circulă în gașcă să nu se plictisească 🙂
SUPER initiatiwa !
BRAVO 🙂
Deci o sa concedieze directorii?
Pot sa faca transportul gratis si atunci nu mai e nevoie de vinzatori, controlori si sistem de ticketing.
Citesc cam asa “Am plătit restanțele create de conflictul instituțional din 2021 între foștii directori de la STPT și SMTT (Societatea Metropolitană de Transport Timișoara), conducerea celor două organizații a fost înlocuită cu o conducere profesionistă, oprim bulgărele de datorii istorice” !!!
Pai de ce sa plateasca Primaria din bani publici datoriile facute de 2 idioti care incasau salarii babane ca sa conduca corect si eficient? Si sa nu plateasca ei datoriile facute?