Din fericire, la Regionala Timişoara situaţia este ceva mai fericită. „Noi am intrat deja pe profit din luna septembrie a anului trecut”, spune Nelu Balaş, directorul Dircţiei Regionale de Poştă Timişoara. El a vorbit de numeroase contracte păguboase pentru instiuţie, de preţuri ridicate la serviciile prestate sau la chiriile plătite pentru sedii. „Toate aceste facturi se semnează la Bucureşti, eu nu am semnat niciun ordin de plată pentru asemenea tarife ridicate. Dacă ar fi trebuit să o fac mi-aş fi dat de mult demisia. De când am venit director la Poştă suntem în litigii. Avem numeroase asemenea dispute în justiţie pentru contracte care secătuiau instituţia. Eu am considerat că aceste contracte trebuie cunoscute de toată lumea, iar după apariţia în presă a acestor situaţii mulţi proprietari de spaţii unde Poşta funcţiona au înţeles că situaţia nu mai poate merge în acest mod la infinit şi au renunţat la chiriile enorme”, a adăugat Balaş.
Şeful poştaşilor timişeni a dat câteva exemple de asemenea „cadouri”. „Exista un contract cu o firmă pentru mentenanţă în domeniul IT. Eu de când sunt director nu am văzut pe nimeni să vină la noi şi să facă reparaţii la un singur calculator! Era un contract de 2 miliarde de lei vechi (n.r. – 200.000 de lei noi). Pentru aceeaşi sumă exista o firmă externă care efectua curăţenia. De la această sumă am ajuns să cheltuim acum 10.000 de lei pentru plata salariilor pentru personalul nostru cu care se realizează acum curăţenia. Vă daţi seama ce diferenţă de sumă este!”, a mai menţionat Balaş.
Directorul de la Poştă se află de ceva vreme în turneu, pentru a purta discuţii cu diriginţii de oficii poştale. În perioada următoare se va insista foarte mult pe eficientizarea activităţii până la nivelul fiecarui factor poştal care face teren.
Problema este că eficientizarea activităţii a necesitat şi diminuarea cheltuielilor. Soluţia găsită este reducerea programului de lucru lunar al fiecărui angajat cu câte două zile. Acestea vor fi libere, dar neplătite.
„Este cel mai mic rău pe care îl puteam face. Va mai dura această situaţie până în lunile noiembrie sau decembrie. Decât să fi tăiat din salarii sau să lăsăm oamenii fără bonuri de masă am ales această situaţie. Pentru clienţi această problemă nu se va reflecta în scăderea calităţii serviciilor sau a numărului de prestaţii efectuate. Programul a fost în aşa fel gândit încât să nu afecteze activitatea curentă”, a mai declarat Nelu Balaş.
Mentenanţă de şase ori mai scumpă decât produsul aflat în service
În ultimele luni Poşta Română a fost controlată de Curtea de Conturi. Problemele descoperite au fost numeroase. „Situaţia descoperită în urma controalelor este una dezastruoasă. Au fost cazuri în care preţurile la care instituţia plătea diferite servicii să fie mai mari şi de câte trei ori decât cele practicate în mod curent pe piaţă. O altă situaţie interesantă descoperită se referă la aparatele de aer condiţionat. S-au achiziţionat aparate de aer condiţionat cu 114.000 euro. Întreţinerea care era prevăzută în contracte pentru aceste aparate era de 600.000 de euro! Deci, pentru întreţinere se plătea de şase ori valoarea produsului. Afacerea Poşta Română este una profitabibă dacă se fac afaceri corect”, a conchis şeful Regionalei de Poştă Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!