Programul serii a fost deschis de Elena Mîndru Finnection. Frisonul delectării s-a propagat sub marea de umbrele odată cu muzica trupei lui Ulf Wakenius, chitarist suedez care, conform programului festivalului, deține recordul de a fi fost ascultat de 600 de milioane de oameni, care au vizionat în 1985 Melody Grand Prix. Ulf Wakenius a realizat, cu cel mai recent album al său, Momento Magico, un emoționant tribut adus lui Esbjorn Svensson și John Scofield.
Joey DeFrancesco, unul dintre cei mai buni organiști de jazz ai lumii, a izbutit, cu trio-ul său, să facă mii de oameni să danseze în ploaie, cuprinși de frenezia melodicității sale, a ritmului, sunetului plin de povești frumoase.
Adevărata revelație a serii și, poate, a festivalului a fost însă Arve Henriksen Band, muzicieni parcă veniți de pe altă planetă, cu un jazz futurist, bulversant de inovator. O mirabilă arhitectură muzicală, pornind de la trompeta lui Arve Henrikson, ”preparată” pentru un sunet inspirat de shaku-hachi (”fluierul” japonez utilizat de călugării zen) și de la vocea lui cu inflexiuni aproape nepământene, într-un dialog quasisenzorial cu toba ”reinventată” a lui Ingar Zach și chitara electrică la care Stian Westerbus cântă cu arcușul, sunete reverberate într-o fluidă, halucinantă zonă experimentală care duce jazz-ul într-un viitor la limita imaginabilului. Teleportați în universul fantasy al lui Arve Henriksen, mii de oameni s-au lăsat învăluiți de ploaia impregnată de sunete ca de o pelerină hipnotică.
Serii de sâmbătă îi sunt rezervate, la Gărâna Jazz Festival, concertele susținute de Tiberian/Dahlgren/Betsch ”Both sides of the river” (România, SUA), Pedro Negresco Trio (România, Ungaria), The Crimson Projekct (SUA) și Kimmo Pohjonen (Finlanda).
Citiți principiile noastre de moderare aici!