„Dacă ne mai taie Guvernul 25% din salariile de bugetari, ieşim toţi la cerşit”, i-a prevenit pe cei prezenţi nestatornicul Eisenstein, interpretat, ca de mulţi ani încoace, de baritonul Cristian Rudic. Şi totuşi, nici cele mai drastice măsuri ale Guvernului nu îi împiedică pe artiştii Operei timişorene să se afle, an de an, de Revelion… la muncă.
Spectacolul regizat de italianul Mario de Carlo a fost dirijat de Mihaela Silvia Roşca şi i-a avut în distribuţie pe Cristian Rudic şi Octavian Vlaicu, Dan Patacă, Mihaela Marcu, Gabriella Varvari, Cristian Bălăşescu, Nicoleta Colceiar, Mircea Dan Petcu, Suzana Vrânceanu, Cătălin Vinars, rolul Frosch fiind în acest an interpretat de Dan Spanache.
Balul prinţului Orlovski a fost din nou prilej de etalare a celor mai elegante, somptuoase şi extravagante ţinute vestimentare, nu doar pe scenă, ci şi în foaierele Operei, acolo unde oaspeţii s-au întâlnit, în pauze, cu domnitorul serii, şampania. Dacă albastrul şi auriul au fost nuanţele dominante în rochiile doamnelor, în acest an piesa de rezistenţă a vestimentaţiei masculine a părut a fi sacoul roşu, tonul fiind dat chiar de directorul Operei Naţionale din Timişoara, maestrul Corneliu Murgu.
Farsa Liliacului în decor jugendstil i-a încântat din nou pe timişoreni, din spectacol nelipsind can-can-ul, dansul scandalos şi interzis în Parisul sfârşitului de secol XIX, pentru care spectatorii le-au răsfăţat cu aplauze înfocate pe balerine.
„A fost un an foarte greu 2010, poate cel mai greu an din tot acest deceniu de când conduc Opera din Timişoara. Fidelitatea spectatorilor noştri este însă motorul care face să mergem, cu bine, înainte. Sper că 2011 să fie un an mai generos cu noi, artiştii şi, de asemeni, cu publicul nostru”, ne-a mărturisit maestrul Corneliu Murgu, sub al cărui mandat scena lirică timişoreană a produs în 10 ani 46 de premiere.
foto (c) fotosen.ro
S.P.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!