Potrivit statisticii realizate de Inspectoratul Școlar Județean Timiș, la simularea Evaluării Naționale, în Timiș, 58,45 la sută din mediile obținute de elevi au fost sub 5. În 2015, elevii din Timiș au stat ceva mai bine la simularea Evaluării Naționale – doar 54,05 la sută din medii au fost sub 5.
Medii între 5 și 5,99 au luat, la această simulare, 12,97 la sută dintre elevii examinați, spre deosebire de 15,55 în 2015. Nu a fost nicio medie de 10, iar medii între 9 și 9,99 au avut 1,93 la sută dintre elevi (2,13 la sută în 2015).
Dacă ar fi să ne luăm după notele obținute pe probe, la Matematică situația este destul de… tristă. La această simulare, note sub 5 la Matematică au luat 68,49 la sută dintre elevi, spre deosebire de 66,30 în 2015. 10,72 la sută dintre notele la Matematică au fost între 5 și 5,99, iar note de 10 au luat.. 0,02 la sută dintre elevi.
La proba de Limba Română, elevii din Timiș au stat mai bine decât la Matematică. Sub nota 5 au obținut 59,57 la sută dintre elevi (52,33 în 2015). Nicio notă de 10 la Română însă, dar multe note de 5 – 16,24 la sută. Și nota 6 a fost preferata elevilor de-a VIII-a la simularea la Limba Română – 12,54 la sută au luat acest calificativ. La nota 9 nu s-au înghesuit, doar 4,61 la sută dintre elevii care au dat simularea au avut note între 9 și 9,99.
Per total, Timișul stă mai prost în ceea ce privește rezultatele la simularea Evaluării Naționale în 2016 față de anul 2015, o cauză fiind și faptul că elevii nu pun mare preț pe aceste simulări, deși ar trebui să fie un test important în drumul spre examenul propriu-zis.
Prima probă a simulării Evaluării Naționale s-a desfășurat luni, 22 februarie, cea de Limba Română, urmată de Matematică, în 23 februarie, apoi cea de Limba și Literatura Maternă.
În jur de 5.200 de elevi sunt înscriși în clasa a opta, în acest an școlar, în județul Timiș, Rezultatele obținute de elevi sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții și la nivelul consiliului profesoral.
În urma acestor analize, fiecare școală urmează să adopte măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!