Sondajul realizat de primarul Timișoarei pe rețeaua de socializare a avut vreo 2.000 de răspunsuri. Cel puțin așa susține edilul-șef, care a concluzionat, în urma răspunsurilor timișorenilor, că cele mai bune linii de transport în comun sunt tramvaiele 4 și 9, troleibuzele 15 și 16 și autobuzele 33. Cele mai proaste? Restul.
Primarul Robu a ținut să menționeze că sondajul nu este unul științific, ci este unul orientativ. Jumătate din cei care ar fi răspuns la întrebările puse de primar au spus însă că ei nu călătoresc cu liniile enumerate de Robu.
„Am făcut ceva știință la viața mea și știu ce înseamnă abordare științifică mai mult decât alții. Nu este un sondaj fundamentat statistic și sociologic, ci dă informații de la segmentul de populație care este activ pe Facebook. Societatea are și un segment care nu știe ce este Facebook, și unul care știe, dar nu-l folosește. Este important să obținem informații în măsura în care le interpretăm corect, iar eu le interpretez corect. Eu am vrut să explorez puțin părerea timișorenilor, mai rafinat, adică și pe fiecare linie de transport în comun în parte. Am pus acele întrebări și vizavi de prestația mea, pentru că din când în când sunt preocupat să văd și în răspunsurile de pe Facebook cum stau în percepția timișorenilor. Eu, altminteri, văd asta direct, pe stradă, pe șantiere, eu nu trăiesc în birou, nu sunt rupt de realități”, a ținut să precizeze edilul-șef.
Rezultatele sondajului, pe câteva linii (n.r. puteți vedea atașat acestui articol o imagine cu toate liniile):
Tramvaiul 1 – 2,8% au o părere foarte bună, 25,2% – bună, 46,1% – proastă, 24,9% – foarte proastă
Tramvaiul 2 – 2,4% – foarte bună, 26,1% – bună, 46,7% – proastă, 26,9% – foarte proastă
Tramvaiul 4 – 4,2% – foarte bună, 27,9% – bună, 42.6% – proastă, 25,4% – foarte proastă
Tramvaiul 7 – 2,,5% – foarte bună, 19,9% – bună, 40,3% – proastă, 37,3% – foarte proastă
Tramvaiul 8 – 2,7% – foarte bună, 20,5% – bună, 41,2% – proastă, 35,5% – foarte proastă
Tramvaiul 9 – 5,2% – foarte bună, 23,3% – bună, 32,3% – proastă, 39,3% – foarte proastă
Troleibuzul 11 – 4,5% – foarte bună, 29,5% – bună, 37,9% – proastă, 28,2% – foarte proastă
Troleibuzul 14 – 6,1% – foarte bună, 33,7% – bună, 35,8% – proastă, 24,4% – foarte proastă
Troleibuzul 15 – 10,3% – foarte bună, 38,3% – bună, 30,7% – proastă, 20,8% – foarte proastă
Troleibuzul 16 – 6,7% – foarte bună, 30,6% – bună, 33,9% – proastă, 28,8% – foarte proastă
Troleibuzul 17 – 4% – foarte bună, 19,7% – bună, 40,6% – proastă, 35,7% – foarte proastă
Autobuzul 33 – 14,2% – foarte bună, 41,9% – bună, 25,5% – proastă, 18,4% – foarte proastă
Expres 1 – 6,2% – foarte bună, 29,1% – bună, 36,8% – proastă, 27,9% – foarte proastă
Expres 8 – 4% – foarte bună, 22% – bună, 35,8% – proastă, 38,2% – foarte proastă
De ce nu e căldură în tramvaie
Concluzia lui Robu? Transportul în comun este bunicel pe unele linii, dar de la anul se schimbă lucrurile.
„Liniile 15 și 16 sunt cunoscute ca linii care merg destul de bine. Sigur, se impun îmbunătățiri, ca și pe liniile 4 și 9, numai că situația este mult mai bună decât pe altele. Concluzia este că pe unele linii – 4, 9, 15, 16 și 33 – transportul în comun este destul de bun, bunicel aș spune. În orice caz, este sensibil mai bun decât pe celelalte. O concluzie tranșantă este că pe celelalte linii nu ne putem declara deloc mulțumiți de calitatea serviciilor de transport în comun. Nemulțumirea este legată de ritmul în care circulă și în al doilea rând cetățenii sunt nemulțumiți și de starea tramvaielor vechi. Nu este căldură în tramvaiele în care nu are cum să fie căldură, în starea asta sunt. Eu am explicat că până nu înnoim parcul de tramvaie, cetățenii care vor nimeri în tramvaiele vechi vor fi nemulțumiți”, a explicat Robu.
Primarul spune că nu a cerut o situație clară de la RATT pentru a afla în ce tramvaie nu funcționează căldura, dar oamenii au început deja să se plângă, cel puțin pe rețeaua de socializare, comentând chiar la postările edilului-șef. Oricum, Nicolae Robu îi asigură pe timișoreni că transportul în comun se va îmbunătăți masiv din 2018, iar în 2021, când Timișoara este Capitală Europeană a Culturii, va fi „excelent”.
„Vom continua, pentru că vreau ca în 2018 să avem deja un salt important în ceea ce privește calitatea serviciilor de transport în comun. Vreau ca în 2021 să avem un sistem de transport în comun excelent și îl vom avea, să fie clar, dar nu se poate peste noapte. Este vorba despre bani foarte mulți. Acești bani a trebuit să fie alocați în paralel cu alocările către alte mari lucrări, pasaje ș.a.m.d., toate le-am făcut în acești cinci ani și jumătate de când sunt primar. Nu s-a făcut în 50 de ani nimic, am făcut eu cât am putut în forță”, a conchis Robu, care a ținut să precizeze că nu a dormit și că nu a tratat cu nepăsare situația.
Uniforme pentru șoferi și vatmani
Mai mult, primarul Timișoarei a anunțat că anul viitor se va renunța și la biletele de călătorie, urmând ca plimbările cu mijloacele de transport în comun să fie achitate prin telefon sau de pe card. (vezi aici)
Edilul îi mai anunță pe călători că „pe termen scurt s-au introdus uniforme pentru șoferi și vatmani, astfel încât ținuta să fie una potrivită, care să inspire și ea încredere”.
Reprezentanții RATT susțin că au introdus uniforme chiar la cererea primarului Timișoarei. Vă reamintim, cei 14 controlori ai regiei poartă încă din anul 2015 uniforme de serviciu.
„La solicitarea primarului, pentru îmbunătățirea imaginii RATT s-a demarat procedura de achiziționare a echipamentelor de lucru. S-a început cu echiparea conducătorilor de autobuz, iar în 2018 se va continua cu echiparea conducătorilor de troleibuz și tramvai”, ne-a declarat Diana Pleșa, purtător de cuvânt RATT.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!