Primarul Nicolae Robu a plecat din parcarea Primăriei Timișoara în microbuzul cu jurnaliști la ora 14.13 și a ajuns la ora 14.22 pe bulevardul Iuliu Maniu, acolo unde se află centrul de comandă al sistemului de management al traficului. Deci un total de opt minute, în condițiile în care șoferul a prins culoarea roșie la cinci din cele zece semafoare instalate pe drum.
Ajuns la centrul de comandă, Robu a tăiat panglica inaugurală a sistemului de management al traficului din Timișoara. Asta, în condițiile în care sistemul nu este funcțional sută la sută, semafoarele din intersecția bulevardului Iuliu Maniu cu Calea Șagului și cele din sensul giratoriu din Mărăști fiind în continuare puse pe culoarea galben intermitent. Reprezentanții municipalității timișorene susțin însă că în timpul recepției efectuată în ultimele săptămâni sistemul a fost pornit și în aceste intersecții, însă a fost oprit ulterior pentru reglaje.
De altfel și primarul Robu a afirmat la inaugurare că reglajele sistemului de management al traficului nu se vor încheia niciodată. Asta pentru că Semaforișoara are două componente. Prima care asigură timpii optimi de deplasare pe marile artere și a doua care ține de reglaje ce pot fi făcute din centrul de comandă în funcție de volumul de trafic.
„Suntem în momentul fericit al inaugurării și orașul beneficiază deja de beneficiile pe care proiectul le produce. Beneficii vor fi și în continuare, pe zi ce trece tot mai multe. Așa cum am spus, abia săptămâna trecută în primele zile s-a dat drumul la sincronizarea semafoarelor și, în continuare, acest proces va fi fără sfârșit. Sunt două regimuri de lucru: un regim în care se poate merge pe timpi ficși și să se asigure undă verde dacă se respectă viteza legală și un regim mai evoluat (…) un regim adaptiv unde timpii de semaforizare pot fi schimbați astfel încât fluența să fie maximizată”, a spus Robu.
Conform reprezentanților firmei care a realizat sistemul de management al traficului, acesta este „cel mai performant la ora actuală din România și, poate, chiar din Europa de Est”. Mai mult, camera serverelor care primesc informații din intersecțiile cuprinse în acest proiect este gândită în așa fel încât sistemul să poată fi extins ulterior în întreaga Timișoară.
Robu a dezvăluit că firma care a câștigat licitația a fost reticentă, ulterior, să își și asume implementarea proiectului deoarece nu era sigur că va fi finalizat în termen. Ceea ce a urmat, a putut observa orice șofer.
„Mereu a fost nevoie de clarificări, mereu a fost nevoie să prelungim termen și, la început, am fost chiar contrariat de ce se întâmplă asta. Am găsit explicațiile ulterior. Proiectul fiind foarte complex, neexistând experiență la noi pentru așa ceva au fost multe lucruri neclare și cine a venit cu gândul serios de a și pune în practică proiectul, evident că nu a vrut să se aventureze până nu se lămuresc toate aspectele. În cele din urmă am semnat contractul pentru implementarea efectivă și acela a fost cel mai delicat moment, pentru că firma Swarco, firma care a câștigat licitația avea rețineri să se aventureze, acesta e termenul corect, în implementarea unui proiect atât de greu, atât de complex, într-un timp atât de scurt ca cel care mai rămăsese în perioada teoretic de implementare pe care am avut-o la dispoziție”, a mai spus Robu.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” prevede semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, acesta din urmă fiind inaugurat încă de anul trecut.
Lucrările pentru sistemul de management al traficului sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de circa 6 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
A inceput receptia proiectului Semaforisoara. Unda verde e prioritara pe arterele principale
Unda verde la semafoarele din Timisoara. Proiectul privind managementul traficului poate incepe!
Citiți principiile noastre de moderare aici!