Conform primarului Nicolae Robu, cel mai mare profit, în 2013, l-a obţinut Aquatim. Societatea de apă şi canalizare a avut, anul trecut, venituri totale de 162,5 milioane de lei şi cheltuieli de 105,8 milioane de lei.
„Iată o companie exemplară. Iată că şi o companie publică, a unei administraţii publice locale poate fi profitabilă. Şi poate avea chiar un profit frumos. Aici e vorba de un profit de aproape 13 milioane de euro”, a spus Robu, care a precizat că numărul de angajaţi ai societăţii este de 910.
Şi Horticultura, societate care se ocupă de amenajarea spaţiilor verzi, a fost pe plus, în 2013, din cifrele prezentate de primar. Astfel, această societate a avut venituri de 9,3 milioane de lei şi cheltuieli de 9,2 milioane de lei, la un număr de angajaţi de 248.
Societatea Pieţe S.A. a obţinut, la rândul ei, venituri în 2013 de 7,5 milioane de lei şi a avut cheltuieli totale de 6,8 milioane de lei, la un număr de 61 de angajaţi.
RATT, regie care a primit subvenţii masive anul trecut de la Primăria Timişoara, a avut venituri totale de 78,5 milioane de lei şi cheltuieli de 76 de milioane de lei. În regie mai sunt angajate la ora actuală 930 de persoane.
„Nu e deloc o situaţie catastrofală la ora actuală la RATT. Eu v-am spus că am redresat RATT”, a concluzionat Robu.
Retim, societate deţinută în parteneriat public-privat de Primăria Timişoara, a realizat profituri frumuşele anul trecut. Astfel, firma a avut venituri de 79,7 milioane de lei şi cheltuieli de 56,9 milioane de lei.
Şi Societatea Drumuri Municipale, care a fuzionat cu Administrarea Domeniului Public, a obţinut venituri totale de 19,3 milioane de lei şi a avut cheltuieli de 19,1 milioane de lei, la un număr total de 331 de angajaţi.
„Timpark merge foarte bine acum. Ieri (joi – n.r.) a fost record de încasări. (…)SDM e o societate cu resurse foarte bune, specialişti foarte buni şi mă aştept ca în 2014 să facă dovada de management foarte bun şi hărnicie, astfel încât să încheie anul 2014 mult mai bine decât 2013”, a mai spus Robu.
Singura societate a municipalităţii timişorene care nu a raportat rezultate bune în 2013 a fost Colterm. Furnizorul de energie termică a avut venituri totale de 216 milioane de lei şi cheltuieli de 228,5 milioane de lei. Numărul de angajaţi ai societăţii de termoficare este de 877.
Primarul a precizat că la venituri s-au luat în calcul şi facturile emise de societăţile respective în anii anteriori, dar încasate în 2013, precum şi facturile emise şi neîncasate. În ceea ce priveşte aceste facturi neîncasate, Robu susţine că ele nu schimbă foarte mult datele prezentate. Robu a dat ca exemplu SDM, care a încasat facturi de 18 milioane de lei, datoriile pe care terţii le au către această societate fiind de 1,3 milioane de lei.
„Nu am vorbit despre profit în termenul manualului de economie, unde, într-adevăr, există mai multe criterii decât venituri şi cheltuieli.Eu sunt inginer de meserie, nu economist”, a precizat primarul.
Directorii societăţilor Primăriei Timişoara, plătiţi în funcţie de performanţe
Primarul Robu a precizat că a cerut aceste date deoarece intenţionează să stabilească salariul de bază net al directorilor acestor societăţi şi regii la 1.000 de euro pe lună, cei care dovedesc că pot face performanţă putând să câştige mai mulţi bani.
„Vreau să generez o formulă pe care să o propun consiliului local pentru punerea în practică a hotărârii precedente de salarizare a directorilor şi celorlalţi angajaţi în funcţie de performanţe. Şi esenţa formulei e următoarea: salariul directorului – 1.000 de euro plus o cotă parte dependentă de profit, raportat la numărul de angajaţi. Cine nu are profit rămâne cu 1.000 de euro. Cine are profit per capita de angajat câştigă mai mult. Directorii câştigă mai mult dacă sunt performanţi. Retribuţia trebuie să fie una bazată pe performanţă”, a declarat Robu.
Robu: Colterm are probleme din cauza datoriilor istorice
Primarul Nicolae Robu a caracterizat situaţia de la Colterm drept una „foarte critică” din cauza subvenţiilor pe care Guvernul trebuia să le achite în anii anteriori, însă nu a făcut-o.
„La Colterm voi cere să văd măsurile pe care le au în vedere pentru îmbunătăţirea situaţiei. S-a făcut în 2013 un nou contract de aprovizionare cu gaz, mai bun decât cel vechi. E o măsură importantă. Au fost şi alte măsuri. Problema mea e să cer să se ia măsuri, nu să şi spun ce măsuri să se ia, pentru că există un director, există un consiliu de administraţie. Eu dau semnale şi dispoziţii cu titlul mai generic. (…) Primăria mai are datorii către Colterm. Dar sunt datorii istorice pentru că primăria nu a primit bani de la Guvern. E mult…. Am făcut diligenţe către Ministerul Finanţelor ca să plătească acele subvenţii istorice către Colterm. Situaţia este foarte critică în această companie, în primul rând datorită faptului că Guvernul României nu şi-a respectat angajamentele de achitare a subvenţiei către această companie”, a concluzionat Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!