Inelul IV este o prioritate, dar nu prea. Nu trece an în care cei din administrația publică locală să nu promită amenajarea Inelului IV de circulație, mai ales că Timișoara nu are o centură completă. În Inelul IV intră și strada Grigore Alexandrescu, o stradă fără trotuare și fără iluminat public, care leagă Calea Torontalului de Calea Aradului.
Tion.ro a scris în repetate rânduri despre promisiunea celor din primărie de a moderniza șoseaua. Pentru reabilitarea străzii Grigore Alexandrescu și lărgirea ei la patru benzi a fost făcut un proiect încă din anul 2014. A fost întocmit de firma Pro Ex Co din Oradea, care a făcut documentația și pentru Inelul IV de circulație, strada care leagă Torontalului de Aradului fiind cuprinsă în Inelul IV.
În vara anului 2015, reprezentanții primăriei promiteau completarea și finalizarea traseului Inelului IV până în anul 2018. Este, practic, ultimul inel al orașului, după care urmează centura de ocolire.
„Este o prioritate a orașului cu atât mai mare cu cât Timișoara nu dispune de centură. Mă rog, are acel tronson între drumul Aradului și cel al Lugojului, o nimica toată, 12,8 km de centură. În această parte a orașului oricum există autostrada și de aceea centura chiar nu este suprasolicitată. E chiar un trafic destul de lejer pe centură în această zonă.
Problema critică este absența, lipsa centurii între drumul Lugojului și drumul spre Stamora Moravița. Aici ne arde cel mai tare să avem un tronson de centură ocolitoare și, din păcate, momentul în care o să-l avem văd că mereu se întârzie. Estimez eu că prin 2020 totuși vom ajunge să avem și acest tronson de centură. Estimarea este din partea unui om prin natura sa optimist. M-aș bucura să se realizeze mai repede, dar după cum decurg lucrurile nu sunt mari speranțe. Ne împăcăm și cu această idee. Desigur, nu așa mioritic, ci acționăm în continuare, pe toate canalele, și cu buna, și cu presiune, și cu ieșire în stradă, dacă este nevoie, pentru acest obiectiv, pentru că, în absența lui, o bună parte din arterele Timișoarei vor fi în continuare sufocate, oricâte măsuri vom lua noi.
Fiind încărcate aceste artere cu trafic greu apar toate consecințele specifice: vibrații care produc crăpături în clădiri, zgomot, poluare, ambuteiaje mult peste ceea ce s-ar produce numai cu traficul specific intraurban și, evident, se deteriorează drumurile, care sunt concepute pentru alt fel de trafic”, a explicat, recent, primarul Nicolae Robu.
Strada Grigore Alexandrescu este circulabilă, însă doar pe două benzi, fără trotuare și fără iluminat public. Zona s-a dezvoltat foarte mult, acolo fiind ridicate mai multe blocuri, însă oamenii stau tot în beznă. Primarul Nicolae Robu promite că acest calvar se va termina anul acesta. S-a discutat mult timp despre lărgirea la patru benzi, dar acum nu se știe exact dacă este loc efectiv.
„Inelul IV va fi o prioritate, să suplinim prin el cât mai mult din absența centurii și vom finaliza în 2018 tronsonul str. Constructorilor – str. Măcin, făcând în zona Măcin și un racord la str. Demetriade, la prelungirea Demetriade până în acea zonă. Vom da drumul la lucrări, de asemenea, pe o stradă foarte importantă dintre Calea Aradului și Calea Torontalului: Grigore Alexandrescu.
Se așteaptă de mult timp modernizarea acestei străzi, cel puțin acest tronson dintre Aradului și Torontalului va fi realizat și desigur că atunci vor dispărea toate problemele cu care cetățenii din zonă s-au confruntat până acum. Extindem la cât putem, pentru că sunt anumite porțiuni unde, din păcate, ecartul stradal nu este chiar în regulă, nu pot spune în detaliu cât se poate face, dar se va moderniza această stradă, se va funcționaliza, pentru că e de foarte mare importanță. Ea este importantă pe toată lungimea ei. Vom lucra pe zona periferică peste tot, pentru a încuraja folosirea acestor artere și nu ajungerea în centru”, a conchis Nicolae Robu.
Strada Grigore Alexandrescu ar urma să aibă patru benzi de circulație, aparent pe unde se poate, trotuare decente și piste de biciclete, dar și iluminat public. Municipalitatea mai trebuie să rezolve problema unui teren pe care ar urma să fie amenajate trotuarele, care, potrivit celor de la Direcția Edilitară, nu aparține primăriei.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!