Primarul Timișoarei a venit la inaugurarea Pasajului Jiul însoțit de soția și fiica sa. Nicolae Robu s-a dat jos din mașină la intersecția străzii Jiul cu strada Nicolae Titulescu, de unde a pornit într-o plimbare pe jos, explicând ce a însemnat proiectul. Fiica sa a filmat totul.
Robu a fost primit în aplauze la intrarea în pasaj. S-a postat lângă un proiector, de unde a povestit ce s-a făcut exact în cadrul lucrării de lărgire a Pasajului Jiul. Mai mulți timișoreni au venit să vadă marea realizare a edilului. După ce a arătat imagini din timpul proiectului, edilul-șef „a dat” drumul la muzică. Au interpretat câțiva instrumentiști ai Filarmonicii Banatul. După câteva piese, Robu a împărțit diplome tuturor celor implicați în proiect. Specialiștii Direcției Edilitare din primărie i-au dat și lui o diplomă, moment ce l-a emoționat puțin pe primar.
Dacă la alte inaugurări nu prea a mai tăiat panglici, la Pasajul Jiul primarul a ținut să taie panglica, alături de șeful Direcției Edilitare, Culiță Chiș, managerul Porr Construct, Narcis Stoica, și directorul Regionalei CFR Timișoara.
Circulația a fost deschisă puțin după ora 15, însă nu dinainte ca primarul Nicolae Robu să urce la volanul mașinii de serviciu și să facă o tură prin pasaj. Robu a demarat în aplauzele celor prezenți.
Pentru a fluidiza traficul, drumarii au desființat încă de sâmbătă trecerea de pietoni din dreptul pasajului pietonal care îi scoate pe pietoni și pe bicicliști pe strada Nera sau pe Bd. Republicii. Primarul Nicolae Robu spunea recent că și acest pasaj va fi reabilitat, însă deocamdată a fost trasată doar o bandă albă care să delimiteze zona pietonală de cea dedicată bicicliștilor.
Vă reamintim, încă dinainte de inaugurare, șoferii au făcut glume pe Facebook legate de marcajele din intersecția de la Jiul.
[related-post post_id=”1932692″]
Primarul Nicolae Robu susține că, dacă șoferii nu apreciază marcajele sau se încurcă în trafic, acestea vor fi modificate.
„Marcajele o să vedem dacă sunt apreciate de cetățeni sau dacă nu sunt. Prin absurd, dacă n-o să fie apreciate, vor fi făcute altfel, evident. Nu facem atâta caz acum din niște marcaje. Specialiștii spun că sunt foarte bune, că ghidează conducătorii auto, indiferent de pe ce direcție vin în această intersecție foarte complexă, foarte complicată. Dacă se va constata că sunt prea încărcate, atunci sigur că se poate interveni și se pot simplifica lucrurile”, a explicat Robu.
Potrivit primarului, strada Brediceanu rămâne, deocamdată, cu același sens de mers ca și până acum, cât pasajul a fost în șantier.
„Mai rămâne așa și în continuare pentru că trebuie să vedem cum se va reașeza traficul. Eu sper că toată lumea înțelege că vor fi schimbări radicale în trafic după ce vom da în folosință pasajul pe cinci benzi. Ați văzut ce a fost vineri, când nu s-a circulat în acest pasaj. Efectele apar peste tot, gândiți-vă că timp de 10 ore pe aici trec 60.000 de mașini. Când a fost închis complet pasajul, cele 60.000 de mașini s-au redistribuit pe unde au putut. Și evident că atunci a fost o aglomerație cumplită peste tot. Nici măcar când au fost închise atât Jiul, cât și Popa Șapcă, astă vară, n-a fost atât de aglomerat în oraș, pentru că atunci a fost perioadă de vacanță. Vă aduceți aminte atunci, acea etapă critică în care inevitabil ambele au trebuit să fie închise pentru că știam că doar atunci se poate face asta. Dacă ar fi fost să le închidem pe ambele în perioade active, cum este aceasta, când toată lumea e în oraș, și studenții, și elevii, și evident lucrează toate companiile, lucrează adminstrația publică, atunci ar fi fost absolut insuportabil. Ei, așa, ziua de vineri a fost rea, dar iată, a trecut, nu ne vom mai întâlni cu așa ceva și când cele 60.000 de mașini timp de 10 ore, circa 6.000 mașini pe oră vor veni pe aici, se va resimți imediat, o să vedeți în zona Spitalului de Copii, în zona Mărăști, Popa Șapcă, în foarte multe locuri o să vedeți că n-o să mai fie acea aglomerație”, a precizat edilul-șef.
Lărgirea pasajului nu a însemnat doar lucrări la acesta, ci și reorganizarea intersecției de pe Bd. Republicii. Au fost făcute amenajări și pe Bd. Republicii, dar și pe strada Jiul, precum și la intrarea pe strada Nera, paralelă cu calea ferată. Cu toate că autoritățile locale anunțau că vor fi amenajate trotuare civilizate și piste de biciclete pe ambele părți ale drumului prin pasaj, traseul special pentru bicicliști a fost trasat pe două sensuri doar pe partea cu Incuboxx, pe cealaltă parte nefiind suficient spațiu.
În cadrul proiectului au fost realizate lucrări și pe Splaiul Nicolae Titulescu, pentru asigurarea racordului cu str. Jiul. În proiect scria că acolo vor fi și piste pentru biciclete, cu sens unic.
Pe Bd. Republicii către pasaj sunt acum două benzi de circulație, cu pantă unică spre dreapta, în sensul de mers, iar de la pasaj spre Bd. Republicii sunt două benzi carosabile cu pantă unică spre dreapta. Lățimea benzilor de circulație ar trebui să fie de 3,5 metri fiecare, conform proiectului.
Licitația pentru lărgirea trecerii pe sub calea ferată de la Jiul a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului 2015. Lucrările erau estimate la 28 de milioane de lei fără TVA, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că face lucrarea cu 17,693 milioane de lei fără TVA, adică peste 4,5 milioane de euro. Oficial, lucrările trebuiau să fie gata în primăvara lui 2018.
Citiți principiile noastre de moderare aici!