Edilul-șef susține că lucrările pentru extinderea Pasajului Jiul sunt în grafic și ar putea fi gata chiar și înainte de termen.
„Urmează, în perioada următoare, operațiunile cele mai delicate. Se sapă la patru metri adâncime în partea dreaptă, cum se stă cu fața spre Circumvalațiunii, unde se va realiza lărgirea trecerii pe sub calea ferată, pentru a se face o fundație, un radier care va avea 24 de metri lungime. În ce scop? Pe acest radier o să se construiască o casetă ca un U răsturnat, să-i spunem așa, care va fi împinsă apoi, lansată, acesta este termenul pe care îl folosesc constructorii, cu ajutorul unui utilaj care i se atașează și care va disloca pământ de sub calea ferată. Deci, va fi împinsă în poziția care va rămâne sub linia de cale ferată. Asta înseamnă că perturbarea transportului feroviar va fi una de foarte scurtă durată, se încearcă să se întrerupă doar 48 de ore. Evident că nu se poate face din avans cu viteză foarte mare, se merge cu presiune, sunt niște cuțite acolo, în utilajul respectiv, dar se apreciază că se poate ajunge la mutarea acelei casete din poziția unde va fi construită și până în poziția finală, sub calea ferată, în acest interval de cel mult 48 de ore”, a explicat Nicolae Robu.
Potrivit reprezentanților primăriei, lucrările au avansat serios, s-a lucrat atât pe strada Nera, cât și pe strada Jiul, unde lucrările au fost reluate de curând, după ce au fost oprite din pricina unei conducte de gaz.
„Sunt toate premisele să se încheie acest proiect chiar înainte de termen. La strada Jiul s-au reluat lucrările, s-a așteptat după un răspuns de la gaz, pentru că o anumită conductă nu era cum trebuie, totul este în regulă acum. Pe partea stângă se pregătește deja terasamentul, fundația, ca primă operație pentru partea nouă a străzii. În câteva săptămâni, în cel mult o lună, dacă vremea va fi bună, va putea fi realizată această extindere completamente”, a completat Robu. Oricum, circulația pe strada Jiul ar putea fi deschisă abia la primăvară, pentru că acolo este și o parte din organizarea de șantier.
Edilul-șef crede că în câteva săptămâni vor începe cele mai delicate operațiuni la Pasajul Jiul. E posibil ca în urma săpăturilor să apară și apa și să fie nevoie să se monteze pompe de evacuare a apei.
Cât despre circulația feroviară, aceasta urmează să fie întreruptă vreme de două zile, ceea ce înseamnă că trenurile care vor veni dinspre București vor fi oprite în Gara Timișoara Est.
Citiți principiile noastre de moderare aici!