„Certificatul de urbanism se cere pentru hală industrială. La nivel de certificat de urbanism nu se intră în detaliu. Hala industrială poate fi folosită ca depozit, poate găzdui niște strunguri, mașini de cusut, activități care nu poluează. La AC – și eu depus documentația pentru AC – numai că eu nu am voie să fac public conținutul documentației pentru autorizația de construire. De aceea nu am putut să vă reproduc din ea pagini, doar o primă pagină în care spune limpede ce se face.
Se cere să se construiască o nouă hală cu dimensiunile la sol 63×23 m, nu este chiar mică, și printre altele se scrie că la etajul 1 se va instala o tehnologie de șpreiere complet automatizată, fără nicio persoană de deservire. Păi asta înseamnă depozitare? Este uluitor pentru mine tupeul de a nega în aceeași zi în care au dat telefoane și au pus presiune pe Direcția de Urbanism pentru a le emite autorizația de construire, în aceeași zi au afirmat că nu se extind cu nimic, că tot ce fac este să se extindă cu lucrările pentru reducerea poluării”, a declarat Robu.
Primarul Timișoarei susține că nu poate prezenta documentele depuse de Continental în întregime, deoarece ar fi ilegal, dar susține că e logic că din moment de ce sa șpreia cu substanțe toxice, poluarea în zonă va crește.
„Păi cum poți să spui așa ceva, când scrie negru pe alb, dar eu nu vă pot prezenta acel document, că la etajul 1, în noua hală, va fi o instalație de șpreiere? Reducem poluarea prin șpreiere? Alea nu sunt substanțe chimice cu care se șpreiază? Fără niciun angajat? Acolo să facem măsurători, să vedem ce va fi”, a mai explicat Robu.
El s-a declarat contrariat de oferta Continental de a sprijini proiectul Timișoara Capitală Culturală Europeană, ofertă care ar fi venit după ce a declanșat acest scandal.
„Nu știu dacă au aviz de la Agenția de Mediu, nu cunosc. Noi nu avem nimic cu nimeni. Brandul Continental este unul de respect. Calitatea produselor la nivel de cauciuri este foarte bună, este o firmă de mare prestigiu la nivel mondial. Recunoaștem toate aceste calități ale firmei care activează și în domeniul IT pentru automotive.
În această unitate din Timișoara sunt locuri de muncă excelente și interesante profesional, și bine plătite, sunt 3.000 de tineri care lucrează acolo, se simt împliniți. Am apreciere dusă până la nivel de admirație pentru Continental Automotive IT. Am sprijinit investiția, am amenajat în zonă locuri de parcare, vom mai face și alte amenajări, avem grijă de acești angajați care merită toată aprecierea. Avem grijă și de companie în sine, nu numai de angajații ei, dar nu putem să acceptăm din partea celor de la cauciucuri atitudinea pe care o au ei.
Știți că mi-au propus joi, în scris, să ne întâlnim, că doresc să sprijine proiectul Timișoara Capitală Europeană a Culturii? Spuneți și dumneavoastră ce înțelegeți de aici. Ei chiar nu mă cunosc deloc. Chiar își închipuie că dacă vin la mine cu așa ceva eu îi trădez pe timișoreni? Am pomenit eu despre bani? Ei au pomenit, dar trebuia să se rușineze, nu să se laude că au dat 14.000 de euro pe lună (…) Chiar un motiv de laudă 14.000 de euro pe lună la o companie cu cifra de afaceri pe care o are această firmă, în condițiile în care se știe cât de nemulțumiți sunt timișorenii de prezența ei acolo?”, se întreabă Robu.
El mai susține că pentru nicio sumă din lume nu ar accepta extinderea fabricii, mai ales că există și o Hotărâre de Consiliu Local care interzice investițiile poluatoare în oraș.
„Și dacă ar fi dat 14 milioane de euro pe lună, orice sumă, nu contează, eu aș fi avut aceeași atitudine. Nu avem nevoie de bani contra acceptării poluării. Nu ne vindem, nu suntem colonie, nu suntem oraș de lumea a treia. Dacă s-a putut cu alții sau cu altul ca primar, cu mine nu se poate ajunge la concesii pe acest subiect. Atâta cât depinde de mine, n-o să fiu niciodată de acord, și avem HCL propusă de mine, redactată de mine personal, din 2015, HCL 442 parcă, în care scrie foarte limpede că în Timișoara nu se aprobă investiții care poluează, chiar dacă parametrii sunt în limitele acceptate prin normele în vigoare. Noi vrem poluare 0 din partea unităților industriale”, a mai declarat Robu.
Primarul susține că nu are ce să le facă germanilor pentru că au deschis fabrica de anvelope în oraș, dar poate să împiedice orice dezvoltare ulterioară a acesteia.
„Nu putem să reproșăm firmei Continental prezența acolo, că n-au venit cu forța. Au mers pe principiul DȚȚDNȚNȚ (dacă ține, ține, dacă nu ține, nu ține – n.r.) Și la Continental, până acum a ținut. Acum nu mai ține. Ei au încercat, au primit toate aprobările, au respectat legea, nu le putem reproșa că sunt acolo, dar ce putem face este să nu acceptăm să se extindă cu astfel de activități. Vor să facă altceva, care nu înseamnă deranj pentru Timișoara? Tot suportul. Dar nimic care să poată conduce la degajarea de noxe, de mirosuri…”, a mai declarat Nicolae Robu.
El a recunoscut, totuși, că la finele anului trecut a trimis mesaje și celor de la Continental, rugându-i să sprijine cu bani echipa ACS Poli Timișoara, dar susține că nu va da acum la schimb nicio autorizație.
„Nu acceptăm bani de la cei care vor să ne polueze. Continental nu cred că a dat niciodată bani la Poli, eu nu-i verific. Dar nu asta e problema. Ei cred că vin cu bani acum. Să vină, să încerce! Hai să vedem. Eu știu că ei sunt dispuși acum să facă orice, inclusiv să plătească tonomate… Știu că miza e foarte mare, dar repet nu se dă nicio aprobare de extindere pentru nicio sumă, oricât ar fi de mare și indiferent spre ce ar vrea s-o orienteze. Iubim cultura, iubim sportul, fotbalul…
Proiectul TCCE este unul de maximă importanță pentru noi, Poli este un lucru foarte important pentru Timișoara, dar nu acceptăm să fie susținute făcându-se rău Timișoarei. Fără extindere și cu angajamente de reducere a poluării”, a concluzionat primarul Timișoarei.
Vă reamintim că punctul oficial de vedere al Continental Anvelope este că acea hală se va construi în locul unei hale vechi, existente și nu va mări capacitatea de producție, care în prezent este de circa 54.000 de anvelope pe zi.
Articole pe aceeași temă
Robu sustine ca are dovada ca firma Continental Anvelope vrea sa se extinda. Raspunsul companiei
Citiți principiile noastre de moderare aici!