„Unii spun că e greșit că noi am făcut toate amenajările pe care le-am făcut, de la Punctele Cardinale, strada Martin Luther, strada Brătianu, strada Michelangelo, la MIU, pe strada 20 Decembrie, Regele Ferdinand, C.D. Loga, tot arealul acesta… Eu cred că aici mii, zeci de mii de timișoreni apreciază, sunt mulțumiți. Toți cei care au trecut sunt mulțumiți, în primul de funcționalitate, se circulă mult mai bine, și, pe de altă parte, sunt mulțumiți de aspect. Ați văzut și spațiile verzi, acum sunt spații verzi adevărate. Veți vedea că se termină amenajarea spațiilor verzi și la Punctele Cardinale. Va fi verdeață adevărată, nu pretinse spații verzi, că noi nu ne jucăm. Chiar facem spații verzi în orașul nostru (…) noi acolo unde vrem să fie spațiu verde, facem spațiu verde adevărat, minunat, ți-e mai mare dragul să te uiți ce iarbă avem acolo unde am făcut amenajări. Și cred că toți timișorenii care trec prin zonele respective, toți oaspeții Timișoarei au aceeași senzație de plăcere, de bucurie, să vadă iarba verde sănătoasă, bine întreținută, într-un spațiu care se poate pretinde justificat că este spațiu verde”, a declarat Robu.
El a adăugat că deși unii timișoreni cred că este o greșeală să se circule ca pe autostradă pe Cluj, Arieș sau Calea Martirilor, aceștia uită cum se circula înainte.
„Unii vor să spună că este o greșeală, ce e asta, să circuli așa, ca pe autostradă, pe strada Cluj, pe Calea Martirilor, pe Arieș, că acum aproape peste tot la intrările în oraș, toate arterele sunt pe patru benzi. Noi am și uitat cum erau în 2012. Am uitat cum arătau și cum arată acum. Pentru că anii trec și oamenii încep să se obișnuiască cu noutățile de la un anumit moment și acele noutăți intră în peisajul comun, încât nici nu se mai conștientizează că cineva a depus anumite eforturi ca să aibă schimbările respective”, a mai explicat primarul Timișoarei.
El s-a declarat consternat că inclusiv unii arhitecți îi spun să reducă numărul de benzi, așa cum au făcut și alte orașe din Europa.
„Unii ar vrea să nu se mai circule așa, că e prea bine. Hai să desființăm benzile! Aici aș vrea să punctez ceva. Tot aud prostia asta și mă miră că o aud și de la unii arhitecți, și de la ei parcă n-ar fi normal. Cică în orașele din țările mai dezvoltate, să zicem din Europa, nu se mai fac lărgiri de drumuri, de ce facem noi? Răspunsul este foarte clar, foarte logic. Ce să mai lărgească cei din acele orașe, că ei au lărgit la maximum tot ce au putut lărgi? Ăsta a fost primul lucru pe care l-au făcut și ei. Evident că numărul de mașini este mereu în creștere și, la un moment dat, degeaba ai lărgit, că numai această măsură de lărgire a străzilor nu este suficientă pentru a asigura fluență în trafic. Iarăși, lucruri elementare, pe care eu le spun de ani de zile. Atunci, ce-au făcut cei din acele orașe? După ce au lărgit toate străzile la maximum… uitați-vă cum arată Berlinul, cum arată Viena, ce orașe vreți dumneavoastră… ce bulevarde sunt acolo. Au făcut pasaje, mai ales în Bruxelles s-au făcut pasaje deranjant de multe, aș spune, pe anumite artere. Cam strică la aspect și la confortul în trafic. E părerea mea, dar probabil că oamenii la disperare au făcut asta”, a mai spus Robu.
În opinia lui numai „cine are mintea încețoșată” nu vede că strategia Primăriei Timișoara este să facă toate lucrurile în paralel: lărgiri de străzi, promovarea transportului public și crearea infrastructurii pentru transportul alternativ.
„Noi facem lucrurile în paralel. Ei le-au făcut în consecutivitate. Au făcut lărgirile respective, numărul de mașini a tot crescut și atunci au început să pună un accent mult mai mare decât au pus până la un moment dat pe transportul în comun și pe mijloacele alternative. În țările nordice este o veche tradiție de promovare a mijloacelor alternative. Acolo încă de dinainte de a fi o problemă în trafic a existat această cultură întru folosirea bicicletelor, trotinetelor, chiar cu mulți ani înainte. Noi în Timișoara ce facem? Le facem deodată pe toate. Deodată lărgim drumurile la maximum, dezvoltăm transportul public și creăm infrastructura pentru transportul alternativ, pentru locomoția alternativă. Le facem deodată! Numai cine are mintea încețoșată nu vede toate lucrurile astea. Am spus cât am investit în transportul public! Păi de unde să investești mai mult decât am investit noi? (…) Cum poate cineva să afirme că administrația Robu nu susține transportul public? S-a făcut vreodată în istoria orașului o asemenea investiție în transportul public? A fost parcul auto vreodată în istoria orașului îmbunătățit, îmbogățit la proporțiile acestea? Mergem înainte! Transportul public trebuie să ajungă excepțional în oraș! (…) Creăm pistele de biciclete, de trotinete, cât se poate de bine, suntem receptivi la observații, la critici, dar trebuie să fim realiști. Plecăm de la un dat, eu nu pot să desființez o bandă pe axa sud-nord, pe care circulă 15.000 de mașini pe zi, ca să fac acolo pistă de biciclete ca în Olanda. Mi-ar plăcea să am spațiu la dispoziție unde să fac piste ca în Olanda, dar nu cu prețul acesta, de a redirecționa și a provoca ambuteiaje cu 15.000 de mașini! Nu e o joacă, într-o zi atâtea sunt! Trebuie să fim oameni raționali”, a concluzionat Robu.
Articole pe aceeași temă:
Trafic închis în zona Punctelor Cardinale, mai multe zile la rând
Citiți principiile noastre de moderare aici!