Potrivit edilului-șef, s-a turnat betonul pe sub trecerea de cale ferată, iar muncitorii trebuie să aștepte acum să se usuce, urmând să îl testeze întâi, iar abia apoi să dea drumul circulației pe sub pasaj.
De îndată ce va fi redeschis traficul auto, se va putea merge pe câte o bandă pe sens pe la Pasajul Jiul.
„În pofida vremii foarte proaste, la Pasajul Jiul s-a reușit betonarea pe sub pasajul actual, ceea ce va permite în curând reluarea circulației pe câte o bandă pe sens. Aici, sub actualul pasaj, s-a făcut fundația pentru viitorul drum, în forma sa finală. Urmează să se lucreze în afara cadrului actual al pasajului, la extensia pe care o vom avea, de la 3 benzi la 5 benzi. În perioada următoare se va putea circula pe sub acel cadru prin vechiul pasaj, dar pe fundația nouă, neasfaltată, ci numai pe beton, pe câte o bandă pe sens și cu restricțiile cu modificările în trafic pe care deja le-am instituit”, a explicat, marți, primarul Timișoarei.
Nicolae Robu nu poate spune exact data la care se va circula din nou, dar nu va fi mai târziu de 5 septembrie.
„Nu pot spune data exactă la care se va circula, pentru că depinde de vreme. Betonul este turnat integral, sâmbătă s-a reușit turnarea, exploatând momentele de vreme bună, presărate printre zilele ploioase parcă interminabile. Urmează acum să se consolideze betonul. Se vor prelua probe, așa cum prevede legea, și când se va constata că betonul este consolidat, atunci vom da imediat drumul la trafic. Estimez că asta se va întâmpla cel târziu în 5 septembrie”, a conchis Robu.
Pasajul Jiul ar trebui să stea în șantier vreme de 14 luni, dar după amenajarea provizorie a carosabilului șoferii vor putea trece pe câte o bandă de circulație pe sub calea ferată.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul patru benzi. Lărgirea acestuia nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului trecut. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Articole pe aceeași temă:
Pasajul Jiul va fi redeschis la finalul lunii, dar nu se stie exact cand
Citiți principiile noastre de moderare aici!