Primarul Timişoarei susţine că anul acesta va începe cel puţin construcţia unei parcări supraterane de 500 de locuri, în spatele magazinului Bega, iar municipalitatea intenţionează să realizeze alte două parcări subterane sub parcurile din stânga şi din dreapta bulevardului I.C. Brătianu, odată cu realizarea pasajului din Piaţa Victoriei.
“Până acum am realizat aproape 4.000 de locuri de parcare, de la începutul mandatului. Problema parcării este critică, nu o rezolvăm anul acesta sută la sută, dar parțial o rezolvăm. Cu certitudine vom realiza în 2015 parcarea supraterană din spatele magazinului Bega, care va avea aproximativ 500 de locuri. Dar nu va fi suficient. Vom da drumul și proiectului de închidere a Inelului I de trafic, care presupune transformarea pasajului actual din Piața Victoriei în pasaj auto. Vor începe săpăturile în 2015. Iar în continuarea lui vrem să realizăm o parcare subterană de vreo 700 de locuri, sub parcurile care sunt în stânga și în dreapta bulevardului I.C. Brătianu. Nu va fi afectată deloc vegetația, se va lucra în subteran și se va ajunge până înspre Banca Națională cu această parcare. Nu cred că vom finaliza anul acesta, dar categoric vom începe lucrările. Va fi șantier, dar nu va deranja foarte mult”, a explicat Nicolae Robu.
În ceea ce priveşte pasajul din Piaţa Victoriei, Robu susţine că acesta va fi realizat destul de repede, însă cele două parcări vor dura mai mult.
“Faptul că în Piața Victoriei noi avem un pasaj pietonal, așa cum a fost el gândit, este un foarte mare avantaj, spun specialiștii, pentru că toată fundația acestuia este bună și nu va trebui să facem săpături, va trebui întărită, sunt intervenții, dar nu este totuna să sapi, să pleci de la zero sau să găsești un pasaj făcut. Vor fi lucrări de consolidare, de fortificare suplimentară, specialiștii spun ce trebuie făcut, nu mă pricep eu la asta… Dar partea de pasaj propriu-zis va fi gata relativ repede, în câteva luni. Partea care înseamnă și parcare va lua mai mult timp. Vom găsi soluții să nu închidem de tot traficul în zonă, vom ieși din subteran în zona Liceului MIU și apoi vom crea bretele la suprafața care vor permite traficul, iar în paralel se va lucra în subteran”, a mai spus Robu.
La finele anului 2013, când au început lucrările în zona centrală, oficialii Primăriei Timişoara estimau că e vor pierde circa 260 de locuri de parcare şi spuneau că vor încerca să compenseze această lipsă prin realizarea de parcări supraterane ce ar fi trebuit să fie realizate până în iulie 2015. Lipsa de interes a investitorilor privaţi a dat însă acest plan peste cap, iar acum municipalitatea se vede nevoită să investească proprii bani în aceste proiecte.
Rămâne de văzut dacă noile parcări vor intra în sistemul TimPark, sau vor avea alte tarife.
Alte articole pe aceeași temă:
Primaria Timisoara promite doua noi parcari supraterane pana in iulie 2015
Noua parcare de la Bega – din bani de la bugetul local dupa ce investitorii au spus pas
Citiți principiile noastre de moderare aici!