„Fundația este definitivă, nivelul este mai jos decât era până acum, pentru că așa se impunea, pentru că erau probleme datorită înălțimii necorespunzătoare a acelui pasaj. Sigur că, fiind mai jos, apar probleme cu evacuarea apei. Să fim liniștiți, soluția pe care o vom adopta pentru evacuarea apei pluviale va da satisfacție deplină, așa cum a dat și soluția de la Michelangelo, care va fi replicată la Jiul. Astfel spus, nu va mai fi preluată apa de către canalizarea orașului, care este mai sus decât cota cea mai joasă a pasajului. Prin urmare, nu numai că nu poate prelua apa pluvială, ci se ajunge ca prin sistemul de canalizare să se deverseze apă. Apa va fi evacuată direct în Bega, printr-un sistem separat de canalizare al orașului, dar după ce ea este filtrată și epurată la parametri de mediu corespunzător. Nu o să mai avem probleme, așa cum nu mai avem probleme la Michelangelo. O soluție similară va fi și la Popa Șapcă”, a explicat primarul Timişoarei.
Pasajul Jiul ar trebui să stea în șantier vreme de 14 luni, dar după amenajarea provizorie a carosabilului șoferii pot trece pe câte o bandă de circulație pe sub calea ferată.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul patru benzi. Lărgirea acestuia nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului trecut. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Articole pe aceeaşi temă:
S-a redeschis circulatia auto pe la Pasajul Jiul
Pasii lucrarilor de extindere a Pasajului Jiul. Santierul asteapta un aviz de la CFR
Calvar pentru soferi in Timisoara! Pasajul Jiul a fost inchis, ar putea fi redeschis o perioada
Inundatii in Timisoara. Circulatia este aproape complet blocata
Citiți principiile noastre de moderare aici!