Una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură rutieră pentru care au fost prevăzuţi bani în bugetul Timişoarei pe 2015 este lărgirea pasajului CF Popa Şapcă.
Lucrarea – lărgirea străzii Popa Șapcă, a trecerii pe sub calea ferată și a bulevardului Antenei – a fost bugetată cu 10 milioane de lei, deci aproximativ 2,2 milioane de euro. Mai exact, s-au prevăzut bani pentru începerea lucrării, estimată de fapt la aproape 68 de milioane de lei, ceea ce înseamnă peste 15 milioane de euro, conform devizului general aprobat în consiliul local în noiembrie 2013.
În plan a rămas şi lărgirea pasajului Jiul, primarul afirmând, la începutul anului, că pentru acest obiectiv se va încerca totuşi atragerea de fonduri europene.
„Pasajul Jiul nu va intra în lucru anul acesta, pentru că, pe de o parte, ne e greu să susținem din venituri proprii două obiective grele, dar, pe de altă parte, nici n-ar face față orașul”, spunea Robu la începutul anului.
Acum, edilul-şef s-a răzgândit. După ce a anunţat că urmează să înceapă şi construirea unui nou pod peste Bega în continuarea străzii Jiul – lucrare în faza de proiectare -, marţi Robu a explicat că va începe şi lărgirea ambelor pasaje CF deodată: Jiul şi Popa Şapcă.
În cazul pasajului Jiul, valoarea estimată a lucrărilor este de 36,5 milioane lei.
Primarul spune însă că se poate, că toate aceste obiective pot fi realizate din bani de la bugetul local şi că oraşul a rămas prea mult în urma ca să se mai amâne lucrările…
„Din păcate, în oraşul Timişoara nu s-a întâmplat nimic semnificativ de 40 de ani, în afară de ducerea liniilor de tramvai din Piaţa Victoriei şi de pe strada Alba Iulia pe traseul actual, de amenajarea Pieţei Unirii şi un pod – atât s-a făcut în ultimii 40 de ani ca lucrări substanţiale şi desigur că acum trebuie recuperat. Trebuie să ne obişnuim cu ideea că în Timişoara trebuie să se lucreze în forţă. Nu cu forţa, ci în forţă (…) Am decis să îmi asum demararea în paralel a celor două lucrări. Iniţial am fost mai reţinut. Am mai cumpănit şi, într-un final, aşa cum mi-am asumat atâtea – știu că pe unii îi voi nemulțumi -, îmi asum în continuare demararea ambelor lucrări deodată, tocmai pentru a recupera din rămânerile în urmă ale oraşului nostru. Când toate aceste lucrări vor fi gata, Timișoara va însemna cu adevărat un oraș modern, va fi un oraș în care vom avea o fluență excelentă în trafic”, a declarat, marţi, Robu.
Când vor începe mult-aşteptatele lucrări în practică nu este prea clar, având în vedere că nu a fost lansată încă licitaţia pentru execuţie.
Oficialii municipalităţii sunt însă optimişti şi susţin că, dacă cele două licitaţii se vor desfăşura în bune condiţii şi nu se va ajunge la contestaţii, şantierul ar putea să înceapă chiar anul acesta…
„Dăm drumul la licitaţie pentru contractarea execuţiei, pentru lărgirea străzii Jiul. La Popa Şapcă ne mai trebuie un document. Avem toate avizele de la CFR pentru ambele, avem şi autorizaţie de construcţie pentru Jiul. Autorizaţie mai aşteptăm pentru Popa Şapcă (…) Avem nevoie de un accept din partea firmei Timcon de preluare a unei bucăţi de teren pe care să o folosim. Avem bani pentru ambele pasaje”, a conchis Robu.
De unde bani? Autorităţile locale se bazează pe rambursarea banilor avansaţi pentru implementarea proiectelor pe fonduri europene şi mizează pe „sume considerabile”, deşi trebuie să acopere şi un credit contractat tocmai pentru a putea susţine aceste proiecte.
Primăria Timişoara s-a îndatorat pe 12 ani, contractând în primăvara anului trecut un împrumut de 112 milioane de lei, cu o perioadă de graţie de 2 ani.
Alte articole pe aceeași temă:
Alesii au aprobat noi studii pentru pasajele Jiul si Popa Sapca, cele vechi… pot fi aruncate
Largirea pasajului Popa Sapca mai asteapta. Nu a fost lansata inca licitatia pentru executie!
Citiți principiile noastre de moderare aici!