Vă reamintim, edilul-șef a promis în mai multe rânduri că la sfârșitul lunii septembrie, cel mai rău caz început de octombrie, se va putea circula pe toate cele cinci benzi noi de la Pasajul Jiul. Zilele trecute însă, la trecerea pe sub calea ferată încă se lucra de zor. Iar primarul Nicolae Robu recunoaște că mai sunt multe de făcut, dar spune că nu este nevoie de foarte mult timp pentru ceea ce a mai rămas. S-a pus să dea explicații și să îi certe pe cei care au sesizat că totuși nu au fost deschise cele cinci benzi de circulație.
Ce mai e de făcut la Jiul
„La Pasajul Jiul este așternut de curând un strat de piatră spartă la fundația carosabilului. Sigur, pe lângă cele două benzi care sunt date în folosință în curând se vor realiza și celelalte trei benzi. De fapt, porțiunea betonată corespunde la aproape trei benzi, însă sunt date în folosință pentru trafic doar două. Acesta este regimul de exploatare. S-a pus rigola lângă culeea dinspre Spitalul de Copii și se pregătește totul pentru așternerea primului strat de beton, probabil va fi turnat astăzi. După care se va pune armătura, apoi se va turna un nou strat de beton, se va monta rețeaua de degivrare și un al treilea strat de beton. Să sperăm că vremea va fi corespunzătoare. La operațiile tehnologice care au rămas de făcut acolo nu se poate lucra în orice condiții meteo. Armarea se poate face, ea necesită cam două zile, nu mai mult. De lucru este la celelalte, care necesită un timp adecvat. Nu ne închipuim că vremea va fi atât de proastă încât să nu terminăm în câteva săptămâni. De lucru nu e mult, am făcut toate eforturile pentru a finaliza lucrările până la sfârșitul lunii septembrie, numai că am menționat de fiecare dată, asta doar în condițiile în care se putea lucra. În momentul în care au venit ploile și tocmai trebuia pregătit terasamentul pentru restul de benzi care trebuie făcute, totul s-a stopat. Nu se poate lucra în orice condiții meteo la aceste operații tehnologice”, a explicat Robu.
Edilul spune că muncitorii au reușit, între timp, să ridice zidul de la breteaua ce vine dinspre Piața Regina Maria și duce spre strada Circumvalațiunii, dar și să pregătească pentru pietruire breteaua. Banda care vine dinspre Circumvalațiunii și duce spre Gara de Nord este făcută și circulabilă de mai mult timp. Muncitorii firmei contractate de primărie mai lucrează și la trotuarul și pista de biciclete de pe partea cu Incuboxx. Oricum, prioritar este carosabilul, ne-a dezvăluit Robu.
„Depinde de vreme când este gata. Ce mai e de făcut nu necesită mult timp. Este perioada aceasta, am aflat că de miercuri o să plouă din nou. Dacă plouă din nou, se prelungește. Aici nu există termene. Unii continuă să dezinformeze. Bine, dacă atât îi duce mintea… Există și dreptul de a fi penibil, și dreptul de a fi prost. Fiecare n-are decât să etaleze ce poate. Este atât de simplu. Dacă o lucrare durează 14 luni, atât este contractul. În cele 14 luni se dă ordin de sistare a lucrărilor 3 luni pentru iarnă, o lună pentru ploi, nu știu cât pentru cercetări arheologice. Evident că toate lunile în care se întrerupe lucrul se adaugă perioadei calendaristice de 14 luni și termenul oficial nu poate fi acela care este anunțat la începutul lucrării, pe ipoteza că cele 14 luni de timp efectiv care urmează sunt și luni de lucru. Dacă toate ar fi fost luni de lucru, pasajul ar fi trebuit să fie gata nu mai știu când. Acel termen este scris pe tablă, că nimeni nu poate anticipa la o lucrare cât o să țină iarna, cât o să fie ploi și condiții meteo la care legea nu te lasă să lucrezi. E atât de simplu, dar unii insistă să etaleze”, a spus, vizibil supărat, primarul Timișoarei.
Robu: Pe unii nu poți să-i luminezi, dacă așa sunt născuți și au opțiunea spre a rămâne cu mintea în întuneric
În orice caz, termenele de finalizare, atât pentru Pasajul Jiul, cât și pentru Pasajul Popa Șapcă, sunt stabilite în primăvara lui 2018. De fapt, potrivit unei informări a primăriei, termenul oficial de finalizare a lucrărilor la Pasajul Jiul este luna aprilie a anului 2018, iar la Pasajul Popa Șapcă iunie 2018.
„Termenul ar fi în primăvară, cu sistările care au avut loc pe parcurs. Cu perioada de iarnă, cu ce a mai fost între timp, termenul ar fi, pentru ambele lucrări, martie-aprilie, sfârșit de martie, sfârșit de aprilie. Deci se vor termina lucrările cu mult înainte de termen, dar ăsta nu e un termen forțat de cineva, e un termen natural care apare în felul acesta la lucrările de construcții. Ce minte trebuie să aibă cineva să-și închipuie că o lucrare de construcții în aer liber poate fi făcută în orice condiții meteo? Poți să faci fundația unui drum într-o baltă de apă, pe ploaie? Trebuie să pui pietriș, să asiguri un anumit grad de compactare, un amestec de pietriș câteodată cu ciment, el necesită anumite condiții meteo. Ea, operația tehnologică respectivă, nu poți s-o faci pur și simplu, nu te lasă și dacă ai tu atât de nepriceput să vrei s-o faci, nu te lasă Inspectoratul de Stat în Construcții. Deci astea nu sunt lucruri de joacă, cât poate cuprinde mintea unuia sau altuia care nu știu de fapt la ce se pricepe, dar la cârtit etalează o anumită pricepere. În fine, pe mine prea puțin mă interesează, dar mai încerc să mai și luminez, dacă se poate, dar pe unii nu poți, dacă așa sunt născuți și au opțiunea spre a rămâne cu mintea în întuneric, asta e. Poate deformația mea profesională de dascăl de a încerca să explic, să fac oamenii să înțeleagă…”, a încercat Robu să lumineze lucrurile.
La Popa Șapcă ar trebui să fie deschise două benzi în octombrie
În ceea ce privește Pasajul Popa Șapcă, muncitorii contractați de primărie s-au apucat de asfaltarea străzii Popa Șapcă și au început să lucreze și la trotuare. Acolo, tot potrivit lui Robu, ar trebui să se poată circula pe două benzi prin pasaj la jumătatea lunii octombrie.
„La Pasajul Popa Șapcă s-a început asfaltarea pe strada Popa Șapcă și pe Bd. Antenei și se lucrează la pregătirea trotuarelor pe partea din dreapta cum se vine de la Punctele Cardinale înspre mall. Acolo este o intervenție mai complexă, la realizarea trotuarului și a pistei de biciclete, iar pe partea cu penitenciarul lucrurile sunt similare, dar acolo diferențele de nivel sunt mai mici. Putem vorbi despre o linie dreaptă acum, la ambele șantiere, chiar dacă la Popa Șapcă mai este ceva mai mult de lucru”, a conchis Robu.
Lucrările pentru extinderea Pasajului Jiul costă 17,6 milioane de lei fără TVA și sunt executate de firma Porr Construct, iar valoarea lucrărilor pentru extinderea Pasajului Popa Șapcă este de 28,5 milioane de lei cu tot cu TVA, de șantier ocupându-se trei firme: Sylc Con Trans, SC Tableros Y Puentes și Petrucco.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1907878″]
[related-post post_id=”1904497″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!