La aproape 30 de ani de la Revoluție, România încă nu are o rețea de autostrăzi și nici nu o va avea prea curând la ritmul în care se desfășoară lucrările. Evident, de vină pentru acest lucru este incompetența celor care s-au succedat la guvernare și care nu au făcut niciodată o prioritate din asta. Discuțiile de zeci de ani au creat însă și numeroși „experți” în domeniu. Ultimul venit în corul părelologilor este primarul Nicolae Robu. Cu un simplu pointer laser și o hartă, el a explicat în zece minute timișorenilor, românilor, guvernanților și oricui a stat să îl asculte, cum ar putea avea România o minunată rețea de autostrăzi, de la Nădlac până la Marea Neagră și de la Borș până la Cluj.
„Vreau să mai facem lucru (primarii din Alianța Vestului – n.r.) și sunt convins că am asentimentul colegilor. Să facem lobby împreună pe lângă Guvernul României. Spun lobby, nu spun presiune, pentru că eu mi-aș dori să putem colabora, să facem împreună un mai bine pentru această parte a țării, pentru țara noastră în ansamblul ei. Lobby pentru o altă abordare asupra problemei realizării autostrăzilor. Este absurd să faci un tronson aici, un tronson dincolo și să stea cu anii nefolosit, pentru că nu are racorduri. Noi vrem să cerem guvernului să se focalizeze pe A1, încât să poți merge de la Nădlac la București și de acolo, evident, ai A2 până pe litoral. Atunci o bună parte din țară este deja conectată la Capitală, la această avuție care este litoralul Mării Negre, dar și în sens invers, o bună parte a țării este conectată la rețeaua de autostrăzi central-europeană și vest-europeană. Nu ne gândim numai la noi, ne gândim și la restul țării”, a declarat Robu.
În câteva secunde, primarul Timișoarei a conectat și Clujul de rețeaua de autostrăzi. Apoi a concluzionat optimist că dacă lucrurile vor merge cum au mers și până acum, va mai dura încă zece ani până când România va fi conectată prin autostrăzi.
„Trebuie dată și importanță autostrăzii A3, dar cu focalizare, consider eu, pe tronsonul de la Borș până la Turda. Dacă se face asta și apoi se realizează câțiva zeci de kilometri din A10, dintre Turda și Sebeș, vom ajunge ca și Oradea, și Clujul, și dincoace, Alba Iulia, Arad, Timișoara, Deva, Sibiu, toate aceste orașe mari, cu tot ce este în jurul lor, să poată ajunge rapid la București și pe litoral și invers, concetățenii noștri din cealaltă parte de țară vor putea ajunge în toată Europa, fie prin Nădlac, fie mai sus, prin Borș. Dar dacă tot ne dispersăm resursele și eforturile, o să dureze încă 10 ani până vom avea astfel de conexiuni”, a mai spus Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!