Primarul Timișoarei spune că, pentru moment, șantierele de la poduri bat pasul pe loc, pentru că sunt necesare câteva piese care trebuie aduse din altă parte. Nu știe exact de unde.
„S-a avansat la cele două poduri, acum trebuie să se aducă o piesă, stâlp sau grindă, nu știu exact, dar este foarte lungă, încât nu avem niciun traseu prin oraș pe unde să poată pătrunde un trailer suficient de mare încât să ducă acea piesă. Fie ea se taie în două și se sudează la fața locului, fie încercăm să găsim o soluție pe canalul Bega”, a anunțat, vineri, Nicolae Robu.
Edilul spune că grinda poate fi adusă dinspre Podul Modoș, dar încă nu s-a discutat cu reprezentanții Administrației Bazinale de Ape Banat să pună la dispoziția primăriei o barjă.
„Din zona dinspre Podul Modoș se va face îmbarcarea. Se va stabili concret care e locul cel mai potrivit să poată veni și o macara și trailerul. Directorul Chiș Culiță mi-a spus că nu poate pătrunde niciunde prin oraș cu această grindă”, a completat Robu.
Potrivit reprezentanților Direcției Edilitare din cadrul Primăriei Timișoara, este nevoie de mai multe grinzi pentru ambele poduri. Acestea au peste 23 de metri lungime, iar cele pentru Podul Eroilor nu pot fi duse la destinație pe niciun traseu din oraș. Cele pentru Podul Dragalina pot fi aduse drept de pe Rebreanu, spun specialiștii municipalității. Oficialii PMT susțin că, în cazul în care aceste grinzi nu pot fi transportate pe Bega, atunci vor fi tăiate în două și cărate pe trailer prin oraș.
Șantierele pentru reabilitarea podurilor din Iosefin au început în vara acestui an și, pentru o perioadă lungă de timp, nu s-a lucrat deloc acolo.
Podul Dragalina este reabilitat de firma Tehnodomus, care primește 7,2 milioane de lei cu tot cu TVA. Durata contractului semnat cu primăria este de 10 luni, numărate de la data ordinului de începere a lucrărilor, iscălit, conform lui Robu, în 24 aprilie.
Potrivit panoului de șantier, Dragalina ar trebui să fie gata în 24 februarie 2019. Dacă totul ar fi mers bine, lucrările puteau fi gata în vara lui 2019. De fapt, șantierul ar trebui să țină zece luni, însă va fi influențat de vreme, așa că este foarte probabil să fie închis abia în vara anului viitor. Există o șansă însă să fie gata la toamnă. Mare parte din bani vin de la guvern, prin PNDL – Programul Național de Dezvoltare Locală.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2145201″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!