Alături de vorbitori s-au aflat peste 150 de participanţi, dornici să înveţe din experienţa celor care au avut deja curajul să facă o afacere pe internet.
Comerţul electronic va cunoaşte o evoluţie pozitivă în perioada următoare, inclusiv în România, au concluzionat, după prima zi a evenimentului, specialiştii în domeniu. Lista celor care şi-au împărtăşit experienţa în domeniul comerţului on-line a fost deschisă de Marius Ghenea, conducătorul Asociaţiei Române a Magazinelor On-line. „În România există un potenţial de creştere pe comerţul on-line foarte mare. Trebuie, totuşi, avut grijă. O diversificare prea mare a gamei de produse oferite nu e recomandată. În acest domeniu economic, la oportunităţile foarte mari disponibile şi eşecul înregistrat poate fi la fel de mare. Contează foarte mult comunicarea cu clienţii şi feed-back-ul obţinut”, a declarat Ghenea.
Opiniile lui Ghenea referitoare la perspectivele de viitor extrem de bune ale magazinelor pe internet pe piaţa românească este împărtăşită de Dorin Boerescu, conducătorul platformei de marketing 2Parale, organizatorul ecomTim. „Previziunile în acest sector sunt foarte bune. Anul trecut peste 600.000 de persoane au efectuat cumpărături on-line, estimăm că în acest an în jur de 1 – 1,5 milioane de oameni vor face achiziţii în mediul electronic”, a declarat Boerescu.
În România va fi o explozie a comerţului electronic, sunt de părere specialiştii români din acest sector al economiei. Iar afirmaţiile lor ar putea fi în mare parte probate de evoluţia de pe piaţa americană în domeniul internetului. Pe piaţa americană comerţul electronic l-a depăşit pe cel clasic. La fel, advertisingul pe suport internet l-a depăşit deja pe cel din domeniul clasic, a declarat Dan Bulucea, şeful Google în România. El a mai menţionat că România este în acest moment în media europeană în ceea ce priveşte tranzacţiile online. „Un număr de 70% dintre cei care văd un produs la televizor îl caută pe internet. Dintre aceştia, peste 15% achiziţionează acel produs”, a mai declarat Bulucea. În ceea ce priveşte marketingul modern, el a dat ca exemplu câteva dintre instrumentele lansate de „patronul” Google, mai precis serviciile StreetView sau Youtube.
De la discuţii generale, la cele specializate
Conferinţa timişoreană ecomTim continuă şi joi. De această dată, participanţii vor lua parte la întâlniri focusate, în cadrul unor workshop-uri pe diferite teme de specialitate legate sau adiacente comerţului on-line, legate de legislaţia în domeniu sau modul de utilizare a publicităţii prin suportul reţelei mondiale.
M. Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!