Circulaţia prin zona Michelangelo nu va fi deschisă şi pentru mijloacele de transport în comun, Robu precizând, joi, că acestea nu vor putea trece prin zonă. Va fi permis doar accesul autovehiculelor până în 3,5 tone. De asemenea, traversarea va fi interzisă şi pentru pietoni, deşi oamenii circulă de multe săptămâni prin zonă. Reprezentanţii Primăriei Timişoara spun că polițiștii locali vor păzi șantierul și nu-i vor mai lăsa pe pietoni să treacă.
„Totul este semnalizat impecabil, am fost preocupat în mod special de asta, inclusiv pe timp de noapte, să nu fie probleme. Am luat măsuri de securitate și, după cum se vede, sunt puse balustrade de jur împrejur pe acest traseu provizoriu (…) Am luat aceste măsuri ca să preîntâmpinăm anumite accidente ale unora care ar circula imprudent. Îi rog pe toți conducătorii auto să fie prudenți, să circule cu viteză foarte redusă, și îi rog pe pietoni să nu acceseze zona. Este șantier și pe șantier nu e voie să se intre. În orice moment, pietonii ar putea fi în pericol și de aceea anunțăm clar: pietonii nu au acces! Poliția Locală va păzi zona și îi va îndruma pe pietoni să nu intre. Cel puțin la început, polițiștii locali vor sta non-stop. N-am stabilit câte zile, atâta timp cât vom considera că este necesar. Deocamdată le-am dat dispoziție să asigure supravegherea în zonă (…) Ne vom adapta realității”, a anunțat primarul Nicolae Robu, la fața locului. De altfel, edilul-șef a fost primul care s-a urcat la volan şi a testat traseul provizoriu.
Înainte de deschiderea circulaţiei, Robu declara că proiectul de realizare a pasajului Michelangelo a decurs foarte bine.
„Contrar cu ce s-a spus şi cu mai ales cu ce s-a vehiculat la nivel de zvonuri în oraş, proiectul Michelangelo a avansat foarte bine şi la ora actuală o foarte mare parte din ceea ce înseamnă el, mă refer la lucrările de la reţelele de utilitate, canalizare, apă caldă şi rece, termoficare, reţele pluviale, alimentare cu energie electrică, cabluri de telefonie, fibră optică, iluminat, totul este la ora actuală refăcut şi în foarte mare măsură chiar săpăturile care s-au efectuat, uneori chiar până la 10 metri adâncime, nu se mai văd, pământul dislocat fiind pus la loc peste noile reţele”, a declarat edilul-șef.
El a precizat că podul a fost reabilitat şi este, la această oră, circulabil.
„De asemenea, a fost reabilitat podul, lucrare deosebit de complexă. Mai întâi a trebuit să fie spart asfaltul (…) apoi cele trei componente ale podului, mijlocul şi cele două laterale, au fost ridicate la o anumită înălţime, s-au făcut inspecţiile de rigoare, s-au reabilitat anumite piese metalice şi în final totul s-a pus la loc, s-a returnat beton şi podul este la ora actuală circulabil”, a mai spus Robu.
Primarul Timişoarei a anunţat, apoi, că după ce toate aceste lucrări au fost realizate, s-a putut da drumul, din nou, la circulaţie în zonă, pe o variantă provizorie.
„În ceea ce priveşte subpasajul propriu-zis, structura de rezistenţă este în bună măsură realizată, pereţii verticali sunt realizaţi 100%, până la adâncimea de 17,5 metri, cum prevede proiectul, iar planşeul, constând în grinzi solidarizate prin betonare, este şi el realizat în proporţie de circa 70-75% (…) Dat fiind faptul că lucrul la reţelele de utilităţi a decurs într-un ritm foarte alert, atingându-se acum stadii care era de aşteptat să fie atinse abia în primăvară, am putut face o amenajare a zonei care să ne permită redeschiderea circulaţiei pe un traseu provizoriu pe axa sud-nord, în ambele sensuri. Prin urmare, după ce am efectuat la nivel de detaliu toate amenajările şi semnalizările de rigoare, suntem acum în măsură să spunem timişorenilor <<Puteţi din nou trece Bega peste Podul Michelangelo, prin intersecţia Michelangelo>>. Ne-am dorit ca lucrul acesta să se întâmple mai devreme, dar dacă ne uităm la termenul final, atunci la stadiul de acum ar fi trebuit să se ajungă la primăvară. Va mai fi nevoie de închiderea circulaţiei atunci când lucrările vor fi aproape de finalizare, când partea pe care o traversăm acum va trebui finalizată, dar va fi o închidere scurtă”, a declarat primarul Timişoarei.
Robu a mai afirmat că lucrările vor continua şi în această iarnă, dacă îngheţul nu va fi foarte mare.
„Acum în timpul iernii se vor mai aduce grinzi şi se vor închide anumite zone unde sunt cămine de acces la utilităţi. Este posibil, dacă nu va fi îngheţul foarte mare, să se înceapă să se disloce pământ în subpasajul propriu-zis, în partea dintre pereţii de rezistenţă”, a afirmat primarul.
În ceea ce priveşte costurile, Robu a declarat că primăria a reuşit deja să îşi recupereze o parte din cheltuieli, proiectul fiind finanţat din fonduri europene.
„Deja ni s-au rambursat aproape 18 milioane de lei, chiar ne-au intrat banii în cont. Deci noi nu ne jucăm de-a banii europeni şi chiar absorbim fonduri europene. A absorbi înseamnă a-ţi intra în cont. Valoarea totală a proiectului este 69 de milioane de lei cu TVA cu tot”, a concluzionat primarul Timişoarei.
Proiectul de amenajare a Complexului Rutier Michelangelo, care vizează reabilitarea podului din zonă și realizarea unui pasaj rutier subteran pe relația bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan, trebuie finalizat în august 2014. Lucrările au început în primăvara acestui an, iar termenul de execuție este de 16 luni. Autoritățile locale susțin că, per total, lucrările sunt finalizate în proporție de 55% la ora actuală. Muncitorii vor intra în vacanță pe perioada iernii, din momentul în care vremea nu le va mai permite să lucreze.
Citiți principiile noastre de moderare aici!