Așa cum Tion.ro anunța deja, reprezentanții primăriei au interzis parcările pe strada E. Ungureanu, între Gh. Lazăr și Eugeniu de Savoya. La intrarea de lângă Liceul Lenau au fost montați stâlpișori pentru ca șoferii să nu mai poată intra cu mașinile.
De câteva zile, a fost interzis accesul autoturismelor și pe str. Palanca, care dă în Piața Unirii. Și acolo au fost montați stâlpișori de care șoferii nu mai pot trece pentru a parca.
Pe ambele străzi este interzis accesul tuturor vehiculelor, cu excepția bicicletelor.
În lipsa unei parcări mari în centrul Timișoarei, ambele străduțe erau folosite la maximum de șoferii care nu aveau unde să-și lase mașinile. Reprezentanții primăriei spun că accesul în zonă a fost interzis de mai mult timp, dar abia acum au fost puse restricțiile de circulație.
„Restricțiile rutiere în zona centrului istoric au fost stabilite cu mai mult timp în urmă și a fost realizată semnalizarea corespunzătoare. Atenţionăm conducătorii de autovehicule să respecte indicatoarele, pentru a evita aplicarea de sancţiuni”, transmit reprezentanții Direcției Edilitare din cadrul Primăriei Timișoara.
Nicolae Robu susține că este păcat ca străzile din Cetate să fie ocupate de mașini.
„Nu e păcat, de exemplu, că de la Piața Libertății și până la Liceul Lenau să vedem plin de mașini, când această stradă ar putea fi făcută ca și porțiunea dintre Piața Unirii și Lenau. Acolo ar putea să fie terase, loc de promenadă în completarea a ceea ce avem deja ca spațiu de promenadă”, spunea, recent, primarul Timișoarei.
Următoarea stradă care ar trebui să fie transformată în alee pietonală, conform planurilor celor din primărie, ar urma să fie Gheorghe Lazăr, pe tronsonul str. Gheorghe Dima – E. Ungureanu. Reprezentanții municipalității spun însă că momentan acolo nu sunt programate lucrări de reparații.
„Pe Gheorghe Lazăr nu sunt programate, în aceste zile, lucrări în cadrul programului de reparaţii de drumuri. A fost autorizată, însă, o intervenţie a Aquatim”, ne-au mai spus oficialii instituției de pe C.D. Loga. Nu ni s-a spus exact tronsonul de Gh. Lazăr pe care va interveni societatea de apă și canal a orașului.
De altfel, specialiștii de la Edilitară nu știu nici când vor interveni pentru a schimba covorul asfaltic de pe Ungureanu și Palanca.
Conducerea Primăriei Timișoara merge mai departe cu planurile de a închide tot centrul istoric pentru mașini. În ultimii ani tot mai multe străzi au devenit pietonale, așa că se pregăteau transformări de acest fel pentru alte trei străzi: Ungureanu, Gh. Lazăr și General Eremia Grigorescu.
Vă reamintim, în ultimii ani, de când au început lucrările de reabilitare a centrului istoric, în zona centrală au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, prin transformarea a zece străzi în pietonale: Sergent Constantin Mușat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Fără Nume 2, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu și Enrico Carusso.
În vara anului 2015, reprezentanții primăriei anunțau că alte cinci străzi din Cetate, care nu au mai intrat în proiectul de reabilitare cu finanțare europeană, vor deveni pietonale, după asfaltare: Augustin Pacha, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai, Victor Vlad Delamarina și un tronson din Gheorghe Lazăr. Lor li s-au alăturat acum și Emanoil Ungureanu și Palanca, dar vor urma și celălalt tronson din Gh. Lazăr (n.r. din Cetate) și General Eremia Grigorescu.
Cât despre o parcare mare în apropierea centrului istoric, primarul a recunoscut că Timișoara nu va avea parcări subterane în Cetate, dar spune, de câțiva ani buni, că se caută o soluție pentru amenajarea unei parcări supraterane. Anul acesta se fac studii, pentru „construcția de structuri de parcare în zona centrală”, pe străzile Gheorghe Dima și pe Bd. I.C. Brătianu.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2034823″]
[related-post post_id=”2031722″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!