N-au fost deloc probleme la Pasajul Jiul, după lucrările desfășurate în zonă. Dacă până acum s-au obișnuit să mai vadă din când în când muncitori care lucrau la finisaje, de acum înainte șoferii nu se vor mai întâlni cu ei în trafic. Toate părțile care trebuiau să semneze recepția lucrării au iscălit fără probleme documentul. Robu spune că singurele probleme au fost cu șoferii de tir, care au distrus poarta de la intrare în pasaj la începutul acestui an.
„S-a făcut recepția, totul e în regulă, absolut toți membrii comisiei au semnat pentru recepție, s-a făcut o verificare. Nu au fost probleme decât cu acele portaluri care au fost mișcate de tiriștii iresponsabili”, a explicat primarul Timișoarei.
Edilul-șef a mai vorbit în trecut despre un sistem de avertizare pentru șoferii care conduc mașini de mare tonaj, autovehicule care au interzis prin Pasajul Jiul. Poarta de la intrarea prin trecerea de sub calea ferată a fost distrusă deja de un șofer de tir care nu a văzut indicatoarele rutiere. Intersecția este păzită acum de polițiștii locali. Primarul promite însă că va fi pus un sistem care îi va avertiza acustic pe șoferi de interdicție.
„Se lucrează la o soluție electronică de avertizare din timp, să nu ajungă cei cu gabarit depășit la acele portaluri. Nu punem alte porți, o să fie senzori puși pe stâlpi sau pe altceva. Se vor da semnale sonore, probabil că în primul rând optice, dar cred că și sonore, eu așa le-am spus”, ne-a mai declarat Robu.
Lărgirea pasajului nu a însemnat doar lucrări la trecerea pe sub calea ferată, ci și reorganizarea intersecției de pe Bd. Republicii. Au fost făcute amenajări și pe Bd. Republicii, dar și pe strada Jiul, precum și la intrarea pe strada Nera, paralelă cu calea ferată. Cu toate că autoritățile locale anunțau că vor fi amenajate trotuare civilizate și piste de biciclete pe ambele părți ale drumului prin pasaj, traseul special pentru bicicliști a fost trasat pe două sensuri doar pe partea cu Incuboxx, pe cealaltă parte nefiind suficient spațiu.
În cadrul proiectului au fost realizate lucrări și pe Splaiul Nicolae Titulescu, pentru asigurarea racordului cu str. Jiul. În proiect scria că acolo vor fi și piste pentru biciclete, cu sens unic.
Pe Bd. Republicii către pasaj sunt acum două benzi de circulație, cu pantă unică spre dreapta, în sensul de mers, iar de la pasaj spre Bd. Republicii sunt două benzi carosabile cu pantă unică spre dreapta. Lățimea benzilor de circulație ar trebui să fie de 3,5 metri fiecare, conform proiectului.
Licitația pentru lărgirea trecerii pe sub calea ferată de la Jiul a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului 2015. Lucrările erau estimate la 28 de milioane de lei fără TVA, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că face lucrarea cu 21 de milioane de lei, adică peste 4,5 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1991829″]
[related-post post_id=”1976597″]
[related-post post_id=”1932711″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!