Reprezentanţii Primăriei Timişoara au anunţat, marţi, în sfârşit, finalizarea licitaţiei pentru achiziţia mult-aşteptatelor vaporaşe care ar urma să circule pe Bega.
Dacă la prima licitaţie nu s-a prezentat nimeni, la cea de-a doua au fost două oferte depuse.
Licitaţia a fost câştigată de o firmă din Galaţi specializată în construcţia de ambarcaţiuni sportive şi de agrement, Spat Yard SRL.
Valoarea totală a contractului este de peste 1,93 milioane de euro cu TVA, ceea ce înseamnă că preţul unei ambarcaţiuni va depăşi 275.000 de euro.
„Am încheiat cu succes licitaţia pentru achiziţia ambarcaţiunilor de tip vaporetto. Am semnat contractul de furnizare a echipamentelor de transport pe Bega – vaporetto. Am avut la dispoziţie 11,1 milioane lei fără TVA pentru a achiziţiona şapte ambarcaţiuni. La licitaţie au participat două firme, Spat Yard SRL şi Unicomp SRL. Prima a avut o ofertă de 6,9 milioane lei şi cealaltă 8,4, aproape 8,5 milioane lei (fără TVA). Evident a câştigat prima şi am economisit 4,2 milioane lei. Sunt producători, firma Spat Yard a semnat contractul deja”, a anunţat primarul Nicolae Robu.
Edilul a explicat că cele şapte ambarcaţiuni trebuie livrate în termen de 6 luni de la data semnării contractului.
Ce caracteristici vor avea cele şapte vaporaşe care ar trebui să circule pe Bega în jumătate de an?
„Proiectul evident că este unul avizat de Autoritatea Navală Română, ca să nu fie dubii ale unora şi altora pe aceste subiect, respectă toate condiţiile inclusiv pentru persoane cu mobilitate redusă. Capacitatea de transport este de 50 de persoane, altfel spus vor fi 50 de scaune într-o ambarcaţiune. Sunt prevăzute cu o punte deschisă şi un salon de pasageri, au 12,7 metri lungime, 4,9 metri lătime, înălţime de construcţie 1,05 metri”, a afirmat Robu.
Oficialii primăriei se aşteaptă ca ambarcaţiunile să fie folosite mai ales în scop de agrement, deşi la început s-a spus că vor fi asimilate transportului public. În ce regim vor circula pe Bega nu este încă prea clar.
„Vaporaşele vor fi folosite şi pentru transportul în comun şi pentru agrement, n-o să circule şapte vaporetto deodată pentru că ar fi foarte aglomerată Bega, ne vom adapta pe parcurs… Dar în mod cert ele vor fi foarte apreciate pentru agrement şi poate cu timpul lumea se va obişnui să le folosească şi pentru transportul în comun”, a declarat Robu.
Cine sunt cei de la Spat Yard? Societatea se prezintă ca fiind producător de ambarcaţiuni şi nave de pasageri.
„La început am dezvoltat doar ambarcaţiuni de pescuit şi agrement. Cu timpul, am trecut la proiectarea de noi modele, abordând cu succes şi domeniul navelor tehnice (pilotine, nave de patrulare, nave hidrografice şi nave de pasageri). În 2004, prin efortul concertat al mai multor factori, am reuşit finalizarea unui proiect îndrăzneţ: Pânzarul Moldovenesc – o construcţie integrală din lemn, corabie replică a celor din flota domnitorului Ştefan cel Mare. Activitatea se desfăşoară în Galaţi, în trei hale acoperite şi câteva anexe cu caracter administrativ şi de depozitare”, spun reprezentanţii firmei pe site-ul lor de prezentare.
Vaporaşele vor fi achiziţionate din bani de la bugetul local, reprezentând obligaţia municipalităţii în cadrul proiectului privind reabilitarea malurilor canalului Bega implementat cu finanțare europeană.
Citiți principiile noastre de moderare aici!