Compania Naţională de Căi Ferate CFR a anunţat că de marţi, 4 septembrie, la ora 20.00, s-a redeschis firul II de circulaţie feroviară de pe Viaductul Cârcea, situat între staţiile Malu Mare – Banu Mărăcine, iar trenurile care asigură legătura pe magistrala Bucureşti – Craiova (şi retur) îşi vor relua circulaţia pe ruta directă Craiova – Caracal. Pe această rută se asigura legătura feroviară dintre Timişoara şi partea de est a ţării, cu Bucureşti şi de aici mai departe spre Marea Neagră.
Vă reamintim că acest viaduct a fost închis în urmă cu câteva săptămâni, după ce un tren de marfă condus de un mecanic beat a intrat pe acest viaduct, pe firul aflat în reparație şi care era închis circulației feroviare, distrugând viaductul și deraind locomotiva, astfel prăbuşindu-se mai multe vagoane în râul de sub.
Din cauza închiderii circulației feroviare pe acest viaduct, trenurile de pasageri aveau întârzieri de mai multe ore, garniturile circulând pe o rută ocolitoare, cu locomotive schimbate. Din acest motiv, un drum de la Timișoara până pe litoral ajungea să dureze şi 18 – 20 de ore.
Lucrările din zona Viaductului Cârcea având un grad ridicat de dificultate au impus în primul rând analizarea tuturor soluțiilor identificate pentru desfășurarea în condiții de siguranță a operațiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagonului, rămase suspendate pe firului I, soluţia finală fiind intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).
Până la ridicarea locomotivei şi a vagonului, în zona viaductului au fost necesare măsuri speciale de pregătire, personalul feroviar acționând pentru îndepărtarea vagoanelor prăbușite în râpă, construirea unui sistem provizoriu de susținere a tablierului metalic pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, astfel încât să se evite prăbușirea acestuia în timpul manevrelor de ridicare. Apoi, pe o suprafață de aproximativ 1500 mp s-a construit platforma specială pentru fixarea macarelei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblată pe module, la faţa locului, cu o altă macara rutieră, de 125 de tone.
Totodată, în paralel cu lucrările de intervenție de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens, s-a realizat şi expertiza tehnică a structurii viaductului pe firul II, în condițiile în care tot traficul feroviar se va desfășura în perioada următoare doar pe acest fir.
Odată cu finalizarea intervențiilor în zona Viaductului Cârcea şi restabilirea circulaţiei pe un sens, reprezentanții CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparaţii în care era inclus, de identificare a sursei de finanţare pentru continuarea lucrărilor şi includerea obiectivului în programul de reparaţii de anul viitor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!