Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea. De patru ani se stă în blocaj pentru lotul 2, timp în care șoferii străbat două capete de autostradă pe un drum național de nici 10 km, în ambuteiaje. În această zonă au creat dificultăți așa-zisele tuneluri care trebuie construite pentru ca urșii să treacă în habitatul lor natural. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat la finalul lunii martie că s-a ajuns la un acord cu constructorul, iar licitația se reia.
„A fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract şi, practic, lucrurile acolo erau blocate. Este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, explica ministrul Transporturilor.
Procedura pentru lotul 2 fusese suspendată și a fost reluată acum. Contractul presupune proiectarea, execuția și finalizarea lucrările, pe „aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel”, se arată în SEAP. Oferta presupune cel mai bun raport calitate-preț și se acordă punctaj suplimentar pentru firma care vine cu cea mai mare perioadă de garanție. Un alt criteriu este durata de execuție a contractului, care se vrea a fi cât mai scurtă. Se punctează și experiența echipei de proiectare a lotului al doilea. Lucrările presupun proiectarea și execuția lotului 2 și construcția tunelurilor.
Lucrările trebuie să fie gata în patru ani, din care 14 luni sunt pentru proiectare și 34 de luni pentru execuție. Alte 60 de luni din contractul valabil 108 luni sunt pentru garanția lucrărilor. Valoarea maximă a lucrărilor poate fi cuprinsă între 1,6 și 1,85 miliarde de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 380 milioane de euro.
Licitația a fost lansată încă din iulie 2019, cu întârziere, pentru că au fost probleme la documentația tehnică. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, probleme sunt încă de la început, pentru că s-a semnat un contract prin care s-au acceptat săpături în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu prevedea ca în acea zonă să existe tuneluri pentru mașini.
În paralel, pe sectorul de drum național dintre Holdea și Margina, au loc până în iunie lucrări de reparații ale drumului, unde se formează mereu cozi, astfel că cel mai scurt drum spre vestul țării este blocat din două părți.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNu va fi nimic nici peste 10 ani .
Este un Master Plan pt ca regiunile Banat – Ardeal sa fie tinute separate pe de o parte si pt ca regiunea Deva Sebes Alba Sibiu
sa aibe dezvoltarea frinata .
Ginditi-va cum priveste un Vestic o investitie la care ajunge fie prin coclaurii dintre Margina si Holdea fie pe DN 7 Arad-Deva.
Este un plan urmat consecvent de toti Miticii care au condus tara ( asta pe linga furtul feroce din fiecare metru de drum ).
Asa reusesc sa concentreze la ei cca 20 procente din Economie .
Nu vi se pare ca acele tunele trebuiau oricum? Si daca erau ursi si daca nu erau? Acum avem o alta scuza pentru ca nu se construieste. Era mai rentabil pentru firma care castiga licitatia sa escaveze milioane de metri cubi pentru a putea deconta o factura mai mare. Exact ca in cazul portiunii de autostrada Orastie-Sibiu. Zona in care trebuia tunel, dar au preferat sa escaveze si sa o ia la vale dealul. Pana in 2030 o sa circulam pe autostrada pana la Bucuresti in aceste conditii.
-
Evident trebuiau tuneluri dar studiul de fezabilitate a fost facut pe genunchi si acceptat pentru ca asa era comanda politica. Apoi a devenit clar ca vor trebui tuneluri dar trebuiau bani in plus si nu s-a ajuns la un acord cu constructorul. Acum o dau cu tunelurile pentru ursi ca sa acopere prostia facuta si sa se dea mari sustinatori ai ecologiei locale. Nu e cazul ca nu ii mai crede nimeni
Ma scuzati, 40 mil.€ per kilometru?!!!
Este pe Marte, este din aur?
Nu ne mai trezim niciodata…
Per total, 42,2 milioane de euro per kilometru de autostrada. Sincer, la o asemenea investitie, ma astept sa se umple destule buzunare de prin conducerea tarii. Sa nu uitam, USR PLUS nu sunt la fel ca si membrii celorlate partide. Si abia astept sa avem AUR la guvernare …