Șoferii care vor să urce pe autostrada A1 trebuie să se înarmeze cu răbdare, în următorii ani, pentru că, luni, președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, a semnat contractul de proiectare și execuție a lărgirii la patru benzi a DJ 691, de fapt cea mai convenabilă descărcare de pe autostradă pentru timișoreni.
Licitația a fost câștigată de Tehnocer, cu o sumă totală de 51 de milioane de lei, fără TVA. Firma are opt luni la dispoziție pentru realizarea proiectării, în valoare de 960.000 de lei, fără TVA și 30 de luni pentru lărgirea la patru benzi a drumului de aproximativ 13 kilometri care trece prin Dumbrăvița și pe lângă Giarmata.
Contractul ar fi putut fi semnat încă din martie 2018, însă licitația a fost contestată de unul dintre pierzători, instanța dând până la urmă dreptate Consiliului Județean Timiș.
Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, a explicat că lucrarea va fi împărțită în două loturi: primul care este de la ieșire din Timișoara, până la sensul giratoriu de la centură (care are aproximativ 6 kilometri și va costa 29,5 milioane de lei, fără TVA) și al doilea, de la sensul giratoriu până la urcarea pe autostradă (care are circa 6,6 km și care va costa 20 de milioane de lei, fără TVA).
Dobra a explicat că durata mare a execuției este dată de faptul că există acel proiect pe fonduri europene prin care a fost prelungit traseul troleibuzelor până în Dumbrăvița și care a însemnat construcția mai multor stâlpi pe marginea drumului, chiar lângă stâlpii vechi. Mutarea acestora nu este însă așa de ușoară, având în vedere că acel proiect este încă în perioada de monitorizare.
Deci termenul final este 2022, însă lotul doi, cel de la ieșire din Dumbrăvița și până la autostradă ar putea fi finalizat mai repede, șoferii putând apoi utiliza centura pentru a ieși pe Calea Aradului sau Calea Lugojului.
Reprezentantul constructorului, Tehnocer, prezent la semnarea contractului de la CJ Timiș, a declarat că el speră ca în iarnă să se poată realiza organizarea de șantier, însă nu s-a hazardat să avanseze un termen pentru finalizarea lucrării, nici măcar a tronsonului cu numărul doi.
Banii pentru proiectul de lărgire sunt asigurați din fonduri europene prin POR Infrastructură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!