Directorul RATT a declarat că a fost înregistrat contractul colectiv de muncă pe 2012 şi, după lungi negocieri cu sindicatele, au fost adoptate mai multe măsuri pentru eficientizarea activităţii Regiei. Goia spune că au existat mai multe puncte divergente şi că s-au purtat negocieri cu reprezentanţii sindicatelor reprezentative din cadrul RATT încă de la începutul lunii noiembrie.
„Am tăiat din prima de vacanţă, dacă înainte era de 1.100 de lei acum e de 600 de lei brut, am înjumătăţit-o, şi pe 2012 au fost suspendate tichetele de masă, la fel ca în 2011 – în valoare de aproximativ 140.000-160.000 de lei pe lună la toţi angajaţii -, şi tichetele cadou care ar fi trebuit să se acorde de mai multe ori pe an. Bineînţeles, putem negocia oricând, pe parcursul anului, acordarea tichetelor din nou, cel puţin a celor de masă, în funcţie de evoluţia financiară a Regiei”, a afirmat Goia.
Iar acestea nu sunt singurele veşti pentru salariaţii RATT. Există noutăţi şi cu privire la plata orelor suplimentare şi zilele de concediu.
„Vom plăti orele suplimentare la personalul de bord cu 75 la sută, iar oamenii vor avea mai puţine zile de concediu, ceea ce pentru noi înseamnă o economie. Am redus tranşa pentru concediile de odihnă în funcţie de vechime, între 21 şi 28 de zile, în funcţie de vechimea în RATT: între 0 şi 5 ani – 21 de zile lucrătoare, între 5 şi 10 ani – 22 de zile lucrătoare, între 10 şi 20 – 24 de zile, între 20 şi 30 de ani – 26 de zile, peste 30 de ani – 28 de zile. În plus, am limitat categoriile de personal pentru care se acordă sporul de muncă grea de 10 la sută, de care beneficiază vopsitorii, sudorii, tinichigii, lucrătorii la baterii acumulatoare, cei de la punctele de vulcanizare şi atelierul de confecţii macaze linie cale”, susţine directorul RATT.
Liderii de sindicat spun că măsurile adoptate sunt acceptabile. Cel puţin aşa declară unii dintre cei care au participat la negocieri. „În cele din urmă pentru oameni e o negociere bună, având în vedere situaţia Regiei în ultimii doi ani şi situaţia în care ne aflăm la nivel de ţară, e unul dintre cele mai bune contracte din ţară la nivel de ramură. La noi minimul e de 980 de lei la necalificaţi, în alte părţi atât au calificaţii”, a afirmat unul dintre liderii de sindicat din cadrul RATT, Vasile Paşca.
Salariul minim la nivelul RATT este de 983 de lei şi merge până la 1.423 de lei pentru personalul muncitor şi cel de bord, în timp ce la personalul TESA salariile sunt de la 1.423 de lei la 2.077 de lei.
Regia Autonomă de Transport Timişoara a ajuns, de la peste 1.500 de angajaţi, în 2008, când a veit director Goia, la 933, susţine acesta, ceilalţi fiind disponibilizaţi. Iar concedieri ar putea veni şi în cursul acestui an.
„Intrăm în a treia etapă de eficientizare, pe parcursul unui an şi jumătate, care va consta în implementarea unui sistem informatic la nivel de Regie care va aduce cu siguranţă unele modificările în structura organizaţiei şi unele disponibilizări ale personalului”, a conchis Goia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!