Şoferii pot circula în prezent doar pe o porţiune din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, deschis în urmă cu câteva luni. Porţiunea de aproape zece kilometri pe care vor fi construite celebrele tuneluri – ecoducte nu a fost realizată, dar aceasta nu a împiedicat Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere să plătească o ultimă factură către italienii de la Salini, cei care s-au ocupat cu construcţia rutei dintre Traian Vuia şi Margina. Este vorba despre aproape cinci milioane de euro, mai precis 21,8 milioane de lei. În 2016 compania constructoare a mai încasat 12 milioane de euro, pentru ca în 2015 să fi încasat în jur de zece milioane din suma totală. Pentru 2014 s-au plătit pentru acest lot în jur de 6,5 milioane de euro.
Contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2 din această autostradă este în valoare de 562,73 milioane de lei, contribuţia UE fiind de 478,3 milioane de lei. Începutul lucrărilor a avut loc în luna noiembrie a anului 2013. Proiectul a fost marcat de numeroase probleme, între constructor şi CNAIR apărând numeroase dispute, inclusiv legate de calitatea lucrărilor. Vă reamintim că acelaşi constructor italian s-a ocupat şi de construcţia lotului din autostrada Orăştie – Sibiu care a fost demolat şi reconstruit pe o porţiune de câteva sute de metri.
[related-post post_id=”1853765″]
[related-post post_id=”1865968″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!