Impozitele pe clădiri, terenuri și mijloace de transport se plătesc anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.
Cum al doilea termen scadent a trecut, reprezentanții Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara s-au apucat să trimită somații persoanelor care nu și-au achitat impozitele şi care vor plăti majorări de întârziere. Şi, atenţie, autorităţile locale avertizează că ceea ce scrie în actul transmis prin poştă restanţierilor este valabil şi dacă nu este semnat.
„Am trimis aproximativ 80.000 de somaţii în perioada aceasta. Nu sunt semnate pe motiv că există o hotărâre de Guvern şi o hotărâre de consiliu local care spune că, atunci când sunt trimise somaţiile care sunt trimise masiv, nu se semnează. Să nu ne speriem, e perfect legal. A trecut scadenţa de la 30 septembrie şi ne preocupă acest aspect, ne facem datoria”, a afirmat directorul Direcţiei Fiscale, Adrian Bodo.
Au fost trimise aproximativ 70.000 de somaţii în cazul persoanelor fizice, iar restul în cazul persoanelor juridice.
De la 1 octombrie se percep majorări în cuantum de 2% pe lună sau fracțiune de lună pentru debitele restante, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate. Se intră practic pe procedura executării silite.
„Cam 35% vin să plătească imediat ce au primi somaţiile, este o categorie la care le vom pune poprire pe venituri, sunt unii care intră pe dosare de insolvabilitate, noi trebuie să stingem conform legii creanţa. Din 2016, din ianuarie, nivelul majorărilor de întârziere va fi de 1%”, a mai explicat Bodo.
Consiliul Local Timişoara a aprobat încă din primăvară o hotărâre privind actele administrative fiscale ce urmează a fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masivă.
„Se aprobă emiterea, prin intermediul centrelor de imprimare masivă, a următoarelor acte administrative fiscale: somaţia, titlul executoriu, decizia de impunere”, se arată în respectiva hotărâre.
Autorităţile locale spun că somaţiile trimise rău-platnicilor sunt valabile şi fără semnătură şi ştampilă.
„Organele fiscale ale autorităților administrative locale au posibilitatea de a emite acte administrative prin intermediul centrelor de imprimare masivă, care (…) sunt valabile şi în cazul în care nu poartă semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, şi ştampila organului emitent, dacă îndeplineşte cerinţele legale aplicabile în materie. Având în vedere numărul mare de contribuabili aflați în evidența Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara (aproximativ 280.000), precum și necesitatea respectării termenelor scadente, de prescripție, etc., stabilite prin Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, în activitatea de stabilire și colectare a impozitelor și taxelor locale, este necesară emiterea unor acte administrative fiscale prin intermediul centrelor de imprimare masivă”, au explicat reprezentanţii municipalităţii.
Oricum, Timişoara stă bine la încasări şi anul acesta, gradul de colectare fiind de aproximativ 90% în cazul impozitelor pe clădiri şi terenuri şi ceva mai mic la taxa pe mijloacele de transport.
Articole pe aceeași temă:
Proprietarii cladirilor monumente istorice din Timisoara nu mai primesc scutire de impozit
Citiți principiile noastre de moderare aici!