„Deschidem centrul Timișoarei pentru bicicliști. De astăzi (vineri – n.r.) găsiți în dezbatere pe site-ul Primăriei Timișoara proiectul colegilor noștri consilieri Ana Munteanu, Ovidiu Merean și Dan Reșitnec (fost consilier local), prin care anulează două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) ce interzic folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală.
În momentul în care el va fi adoptat, efectul imediat va fi eliminarea amenzilor suplimentare codului rutier prevăzute în cele două HCL-uri și mutarea deciziei cu privire la traficul prin centrul orașului la Comisia de Circulație din Primăria Timișoara, comisie tehnică, formată din specialiști în siguranța traficului și reprezentanți ai Poliției”, transmit reprezentanții USRPLUS Timiș, într-un comunicat de presă.
Limite de viteză și acces cu intervale orare pentru bicicliști
Cei trei consilieri locali USRPLUS, dintre care unul suspendat din partid până în primăvara anului viitor, spun că „spațiul public e al tuturor și ar trebui împărțit cât mai echitabil”. Vă reamintim, Ana Munteanu a fost suspendată pentru un an din USR în luna martie a acestui an, după ce „a descins” cu jandarmii în restaurantul unui hotel din Timișoara, pentru a arăta că nu se respectă regulile impuse în pandemie.
„Ca atare, pentru că majoritatea piețelor și străzilor din zona centrală o permit, propunem și acomodarea celor ce pedalează în acest spațiu, cu niște limite rezonabile însă. Am prezentat variantele posibile la o întâlnire pe care consilierii noștri și oameni din aparatul executiv al Primăriei au avut-o aseară (joi seară – n.r.) cu câțiva zeci de membri ai comunității bicicliștilor din oraș”, mai anunță USRPLUS Timiș, pe Facebook.
Potrivit aceleiași surse, după aproape două ore de discuții, propunerile ce s-au conturat „și pe care le înaintăm către Comisia de Circulație” sunt:
- „permiterea tranzitului zonei centrale la o viteză scăzută, de 5 sau 10 km/h și realizarea unor semnalizări în concordanță;
- limitarea accesului în zonele aglomerate (Piața Operei și străzile Alba-Iulia, Vasile Alecsandri, Florimund de Mercy, precum și bucata din str. Eugeniu de Savoya delimitată de aceste două străzi din urmă) seara (între orele 18-22), exclusiv pe perioada vremii bune (lunile mai-septembrie); în restul timpului pedalatul cu viteză scăzută este și aici aplicabil”.
„Noi credem ca timișorenii pot arată considerație și respect unul față de celălalt, astfel încât să ne bucurăm cu toții de spațiul public, așa cum trebuie să fie într-un oraș european civilizat al secolului XXI”, conchide USRPLUS Timiș.
Procedura, bat-o vina!
Câteva realități acum. Nu pot fi anulate două HCL-uri, pentru că există doar unul. Proiectul despre care vorbesc reprezentanții partidului condus de Dominic Fritz în Timiș nu este de găsit pe site-ul Primăriei Timișoara, unde, la ora transmiterii acestei știri, cel mai recent proiect de hotărâre era datat 12 august. De altfel, un proiect de hotărâre nu ar avea de ce să intre în atenția Comisiei de Circulație, care poate lua decizii fără să aibă nevoie de un vot în consiliul local.
Vă reamintim, conform unei decizii luate de Comisia de Circulație încă din septembrie 2015, accesul bicicletelor a fost interzis total în Cetate. Bicicliștii erau puși să meargă pe lângă mijloacele de transport pe două roți atât în Piața Victoriei, cât și pe str. Alba Iulia și pe celelalte străzi pietonale din Cetate. La scurt timp după ce s-a luat decizia, fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu, a făcut și un sondaj pe Facebook, prin care îi întreba pe timișorenii pe care nu-i blocase încă dacă „vrem sau nu ca zonele pietonale să fie strict pietonale”.
Doi ani mai târziu, în iulie 2017, administrația Robu a decis să fie interziși prin centru și cei care se dau cu rolele, cu trotinetele, cu segway-urile sau hoverboardurile. În acest caz a fost emisă o hotărâre de consiliu local (HCL 266/2017), hotărâre care modifică, de fapt, HCL 371/2007 privind constatarea și sancționarea contravențiilor pe teritoriul Municipiului Timișoara.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xohooo Ana Gestapo
-
Individa a devenit simbol al orasului,mai trebuie sa ne-o arate si intr-o poza pe buda,ca in rest,am vazut-o in mai toate ipostazele…
-
Au scos-o de la naftalină (parcă era suspendată! sau “i-a trecut”?)
-
În loc sa ramina ce știa mai bine, o actrița și activistă civică, a mîncat-o rău sa se umple de zoaiele prostiei și promiscuitatii politice.
Bărbatu su e orb, n-a văzut ce energii atrage femeia?!
Astazi am fost lovita de un biciclist in fata la KFC in pta Victoriei. Era pe bicicleta si se uita aiurea, astfel ca mergea aiurea si m-a acrosat. In fata la Lloyd, am reusit sa evit un altul. Da, ambii erau pe bicicleta, ambii livratori de mancare. Ce se va intampla cand vor avea liber de tot, mai ales in zilele in care este si mai aglomerat in centru?
-
Eu ca biciclist imi cer scuze in numele tembelilor. Si eu era sa fiu lovit de acesti livratori si deseori ma dau din drumul lor. Opinia mea este ca primaria si politia sa se puna la masa cu aceste firme sa discute o strategie. Suntem toti stakeholderi ai acestui oras.
Nu cred ca e ok sa generalizam faptele acestor angajati la toti ciclistii. La fel cum nu toti soferi sunt ca teribilistii cu masini ”puternice” sau ca mamicele proaste care butoneaza telefoanele si alearga copii in fata masinilor.
Autoritatile nu sunt capabile sa gestioneze corect aceste situatii si ajungem noi sa ne certam pe diverse teme care puteau remediate in urma unor strategii (dar n-ai cu cine, USR = PNL = PSD).-
“Stakeholderi”? Adica purtatori de țăruşi pt a lupta cu vampirii?! Sau copărtaşi la miza pe care o ridică orasul?! Da, stiu ce inseamna, si indica exact ce am semnalat – privatizarea oraselor, cu impingerea inafara a acelei parti din populatie ce va fi etichetata “substandard”… schema nu este OK, insa va fi abil pusa in practica si imposibil de contracarat, poate si imposibil de aratat cu degetul ca atare. Mai suna cate un clopoțel ce aduce aminte ca ne aflam in fazele incipiente, ca acest cuvant – “stakeholderi”. Imi pare rau ca in loc sa pot aprecia mesajul dvs, acest cuvant tip vechiul “furculision” m-a zgariat teribil la urechi, mi-a adus aminte ce e sub varful icebergului si a anulat complet continutul de comunicare al comentariului la care am dat reply…
-
baiatu’ se simte “stakeholder” ca pe wall street in orasul asta unde veceurile ecologice nu se curata si put, si intregul oras miroase a kaka. cam asta e cu “stakeholdereala”
-
Mare grija sa nu confunzi “stakeholder” cu “shareholder”, asta pentru ca ai pomenit de Wall Street :)))
-
-
-
-
Fix același indicator cu 5 kmh e și prin parcul copiilor, de ani de zile, dar credeți ca tine careva cont de ele?! Gonesc bicicliștii printre copii și mașinuțe fără nicio greață… Nu odată dau luat la bătaie părinții cu ei. Ati văzut vreun CONSILIER USRist prin COPIILOR SA STUDIEZE PROBLEMA de atita amar de luni scurse? NICIUNUL!
USR si-a dat examenul de INCAPACITATE la TM.
AU TOT și n-au făcut NIMIC!-
Acolo sincer nu au ce căuta copii. Este malul Begăi, dacă a ajuns acolo mai sare gardul și gata, e în apă.
Circul zilnic pe acolo, e pe traseul meu de navetă. Nu am văzut bicicliști gonind. Trotinete da.
-
-
Minciuni
Nu se va respecta limita de viteza! Se va goni si vor fi accidente biciclisti/ pietoni. Mai ales unii din curierii de la tazz, glovo si panda. De asta ii f… grija pe usr-isti cand sunt alte probleme mult mai stringente in oras. USR = uniunea scuipati romania. Cel mai odios partid pe care l-a cunoscut Romania ever si care trebuie scos in afara legii, partid plin de penali, parveniti si putori.
-
Exemple concrete sau nu ai dormit bine noaptea?
Tu esti Robu?-
Casca ochii in jur! Daca nici asa nu vezi, noapte buna in continuare!
Nu, nu sunt Robu, iar tu, se pare, ai o obsesie.
-
NU SE VOR RESPECTA ACELE LIMITE!!
Nop fara trotinete si biciclete in centru !!!
HA, HA, BUHAHA! Se vor monta instalatii radar ultra performante.Se va umple bugetul local cu sumele incasate din amenzi. Trai si viata!
Ciuta asta ce mai vrea? Sa-si vada de ligheanul si cratita ei.
-
Din poza nu reiese clar,face reclama la biciclete sau e ceva legat de campania de vaccinare?
Ca tot se ocupa SDM de achizitia de noi indicatoare rutiere, zic sa ia si unele cu “circulatia interzisa bicicletelor”, si sa se puna pe undeva, nu neaparat in centru, dar sa fie si indicatoare din astea. Sa aleaga pluseritii cu Ana in frunte unde sa fie montate, dar sa ne zica inainte criteriile de alegere a zonelor. Adica eu sunt pro verde pentru biciclete, masa critica, eco, sport, sanatate, dar Pluseritilor, faceti piste pe carosabil! Biciclistii sunt participanti la trafic sau ceva secta religioasa care vrea sa le impuna la toti ailalti convertirea cu forta? Maturizati-va! Cereti piste pe carosabil! Si mai acceptati si restrictii, nu numai drepturi. Auzi, o sa mearga incet… pai hai si cu auto, tot incet, doara si in vest sunt zone pietonale unde mergi cu masina cu 5kmph. Si hai cu masina,(evident, foarte incet), si pe trotuar, si peste piste de biciclisti, ce are? Sau ne bagam picioarele in ea zona pietonala, si aducem traficul auto inapoi(dar incet… 5 max 10 kmph)! Cat iti ia sa ocolesti cu bicicleta, sau sa mergi oe jos dintr-o parte in alta, 5 minute? Nu v-ar fi rusine de rasfatati iresponsabili, pe limba voastra: grow up! si icupati-va de administrarea orasului bai consilieri pluseriti, nu de votantii biciclisti la care sa le luati ochii cu nimic.
-
1. NU sunt pluserist. Nici penelist, nici pesedist.
2. Cui sa cerem? Hai ca iti dau 100 de beri daca le obtii pentru noi… sa lasam naivitatile si puerilismele.
3. Poate te mai uiti si tu prin oras si vei vedea cati cocalari parcheaza peste tot prin locuri interzise si militia nu face nimic.
4. Consider ca cel putin in Piata Operei si Alba Iulia nu au ce sa caute biciclete.-
repet pe scurt comentariul disparut:
2.sa cerem responsabililor: primar, consilieri locali.
2bisCum sa cerem:
public: pe site-ul primariei, pe Fb, pe Tion. Dar sa cerem si personal daca avem cum, cine o cunoaste pe Ana de la verde pt biciclete, poate sa o traga de maneca. sau cine cunoaste consilierii, la fel. au Fb?
Dar se pare ca biciclistii(majoritatea, is si unii care is pe bune biciclisti) din Timisoara is niste copii rasfatati cu varsta de adulti, nu participanti la trafic, sa mearga pe unde vor, chiar si pe contrasens, prin parcuri, sa se arunce pe traversari fara sa se asigure, fara nici o responsabilitate.Multumesc de oferta cu berea, dar eu singur nu am cum rezolva, s-a miscat ceva de-abia dupa ce verde pt biciclete a strans mii de oameni. Inainte de 2007, aproape ca nu mai mergea nimeni cu bicla. stii tu treaba aia cu masa critica? e valabila si la piste pe carosabil, nu dungi oe trotuar prin statii de autobuz.
-
-
Să te bagi tu în trafic pe șosea. Eu prefer să merg încet pe pistă, separat de mașini, șoferii sunt idioți. Nu mă credeți? Citiți știrile din weekend. Să se omoare între ei, eu doar vreau să ajung de la A la B, repede și viu.
-
separat de pietoni nu vrei, nu? raspunsesem mai detaliat, dar se pare ca unele comentarii se mai pierd. pe scurt: soferi vs biciclisti in Timisoara: in marea majoritate a cazurilor, problemele chiar grave se intampla la traversarile pentru biciclisti, care nu sunt piste. Bine, nici traversari(marcaj neconform standardului), dar hai sa zicem. Ei, pe traversarile alea, biciclistii nu au prioritate pe bicicleta, dar ei nu vor sa accepte treaba asta, tot insista cu un articol din codul rutier care vorbeste de pista. Daca pistele de biciclisti ar fi pe carosabil, eventual separate prin bile de sticla reflectorizanta cum era/este pe Martirilor, si cu loc in fata pt biciclisti la semafoare pt viraj stanga, problema dispare. Alte probleme, unde nu e pista; se circula cu bicla pe strada, dar traficul auto e prea intens. Acolo ar trebui sa fie interzis biciclistilor daca au o strada alaturata pe unde sa mearga. etc etc. Nu trebuie reinventat nimic, vazut ce sistem din alte tari functioneaza, adaptat daca e cazul si cu asta basta. Mai multa ratiune, mai putine emotii si se rezolva problemele.
-
nu mai puneti poze cu pocnitoarea aia incuiata. va faceti partidul de ras tot mai tare. vreti credibilitate cu asa oameni nu reusiti decat sa fiti ca restul
-
Are legatura cu promovarea LGBTQ,cand vezi asemenea minunatii ale naturii si nu fac referire la culoarea bicicletei,clar iti vine sa iti schimbi orientarea…
Asta pentru ca mai sunt 3 ani pana la vot….va promitem ca nu vom uita
Sa le facă pista de 1 m lățime și sa pună limitatoare de viteza la fiecare 10 m !!!
Când te lovește un biciclist, cum îl identifici pt a-l reclama, el fugind de la locul accidentului? Au nr de identificare la bicicleta?
Sluga asta mai are ceva de spus?
Pare ca asistam cu totii la o piesa de teatru prost. Oricine a trecut prin centrul orasului vede ca e plin de biciclisti care nu se mai deranjeaza de mult sa se dea jos de pe biciclete. Rar mai vezi cate un om pe langa bicicleta…raritati. in rest se pedaleaza de la catedrala pana in unirii fara stres. Nici picior de politist local nu mai e pe acolo si probabil ca oricum nu i-ar mai opri, ca asta e directia. O sa fie imposibil de mers ca omul normal pe pietonale fara sa risti sa dea unu peste tine.
Ca biciclist inițial nu m-a incintat decizia de a interzice circulația bicicletelor prin centru. Judecind acum la rece e mai bine asa, prin piața Victoriei și unirii oricum vara nu e loc de terase și zona e aglomerata. O concesie ar putea sa fie permisiunea de a circula noaptea cind nu e mai nimeni pe străzi.
am avea cu totii loc daca n-ar fi terasele ..
Cam subtirel planul, in afara de refrenul fixist “sa anulam” ce ne facem cu reglementarile din codul rutier?
Circulatia bicicletelor este permisa doar pe piste special menajate sau pe acostamentul drumului. Trasam piste pentru biciclete? Arhitectul sef al orasului ce zice?
Daca biciclistul insetat vrea sa bea un cico (bere n-are voie!), langa terasa ochita se vor amenaja rasteluri pentru biciclete? Nu poti parca asa, tam-nesam pe domeniul public! In fata la primarie cred ca trebuie minim 50-60 de locuri pentru parcatul bicicletelor, la cat astepti in epoca digitalizarii un amarat de aviz…
Va citez din articol: “permiterea tranzitului zonei centrale la o viteză scăzută, de 5 SAU 10 km/h”. Adica ori 5 ori 10 km/h. Ce facem, impunem obligativitatea montarii pe biciclete de dispozitive care sa indice viteza? Musai omologate, altfel sunt nule.
Daca exista restrictie de viteza cineva trebuie sa si verifice ca se respecta, adica politia. Ce-o sa scrie saracul politist in procesul verbal: …a fost suprinsa bicicleta verde, roti cu spite si anvelope negre deplasandu-se cu 7.8km/h…? V-ati gandit si la asta… numere de inmatriculare pentru toate bicicletele!
Oare se va permite o abatere superioara de maxim 10km/h fata de valoarea restrictiei de viteza? Astfel, pe langa cele doua viteze admise o sa se poata merge si cu 15 sau 20 km/h. Bun si asa.
Nu e clar ce se intampla daca ne prinde politia cu 35 km/h si am baut si o bere, ne suspenda carnetul de biciclist? Pe ce perioada? Incep sa fiu ingrijorat…
Se pare ca unii suspina si viseaza la niste instantanee “instagramabile” cu o bicicleta cu cosulet impletit din rachita si ornat cu danteluta langa un perete cu tencuiala scorojita. Insa, daca nevoile personale nedivulgate se rezuma la clantanitul dintilor si masaj hemoroidal ruland pe piatra cubica, alternativele cele mai bune sunt araturile din jurul orasului unde brazda 17 promite si un mic orgasm.
-
Total de acord, dar cel mai mult mi-a placut ultima fraza. :)) Oricum, degeaba ai orgasm cu brazda, cand acasa nu capeti ce iti trebuie ca sa te tina intreaga la cap. Poate va amintiti imaginile puternic umezite de la cate lacrimi a putut produce tafandache specialista in trafic si biciclete.
Pe mine ca biciclistă nu interdicța de a circula prin centru mă încurcă ci nerespectarea regulilor. Ce contează ce reguli noi se instituie dacă nu se impune respectarea celor deja existente? Amendați șoferii care blochează pistele și trecerile de pietoni, sancționați-i pe toți cei care trec pe roșu că-i plin de ei – de la mașini, la bicicliști, la pietoni – obligați-i pe cei care circulă noaptea să aibă lumini – majoritatea bicicliștilor nu au. Încetați să măriți numărul de benzi micșorând lățimea acestora- sunt străzi pe care efectiv nu mai încapi, etc. Modificarea regulilor nu este relevantă dacă nimeni nu le respectă. Oricum, eu aș prefera câte o pistă îngustă dar continuă care să permită să traversez toată zona pietonală – cele existente încep și se termină în neant și te tot obligă să te dai jos – mai degrabă decât o reglementare care să-mi permită să o iau otova peste tot, dar să-mi impună să verific cât e ora și care-i viteza – pot merge încet, dar nu vreau să fiu obligată să-mi măsor exact viteza. Hai să nu reinventăm apa caldă – cu cât este mai complicată reglementarea cu atât mai sigur este că nu se va respecta. Puneți piste pe unde e voie și asigurați-vă că acele piste pot fi folosite și se redesenează când se șterg sau se reasfaltează.
Iarasi topicu asta obosit?! Am votat USR dar dezamagirea e tot mai mare pe zi ce trece. Tripleta ofensiva userista din nou in atac. Vad ca astia aleg doar “proiecte” care atrag cat mai multa opinie publica, in loc sa se ocupe de chestii mai serioase si mai stringente. Lasati dracului pietele alea 3 pietonale si lasati lumea sa se plimbe linistita macar acolo. Si asa sunt destui care nu respecta. Chiar nu este greu deloc de ocolit micul nostru Centru. Aceste piete sunt unice in Romania si din fericire au fost gandite de niste oameni cu o viziune mult peste ce avem acum in administratie ca noi sa ne putem bucura de ele.