Sala va fi inaugurată luni, în 15 octombrie. Persoanele cu deficienţe de vedere au nevoie de experienţe senzoriale vaste pentru a-şi dezvolta capacitatea de orientare şi pentru a ajunge la un grad ridicat de independenţă, iar prin intermediul activităţilor de stimulare – relaxare polisenzoriala, la care participă elevii din şcoală, se încearcă recuperarea, atât cât este posibil, deficienţelor pe care aceştia le prezintă.
„Această sală va fi foarte utilă celor 217 elevi ai instituției noastre prin faptul că oferă un mediu stimulativ pentru realizarea terapiilor recuperator-compensatorii. În acest cadru se vor desfășura activități de stimulare polisenzorială, activități de stimulare cognitivă, precum și activități de integrare senzorială”, a spus Elena Rein, directorul Liceului Teoretic Special IRIS din Timişoara.
În realizarea acestui proiect, reprezentanții școlii au fost sprijiniți financiar de Consiliul Județean Timiș, APECA (Asociația Pentru Educație, Cultură și Antreprenoriat), Rotary Cetate Timișoara, Asociația pentru educație și cultură Wendy și două societăți comerciale.
„Camera de relaxare polisenenzorială este deosebit de importantă pentru elevii şcolii noastre, dat fiind specificul deficienţelor lor, această putând fi, nu doar un spaţiu de relaxare ci mai ales, unul terapeutic, de stimulare polisenzorială”, a spus Ileana Lazsadi, directorul adjunct al Liceului Teoretic Special IRIS din Timișoara.
Elevi din școală prezintă multiple deficiențe senzoriale, în special de natură vizuală (cecitate, ambliopie) precum și tulburări din spectrul autist (TSA) , deficitară fiind capacitatea de integrare polisenzorială. Unii elevi prezintă și deficit auditiv. Pentru acești copii se impun terapii specifice de stimulare polisenzoriala ca o formă de educație senzorială și cognitivă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!